Aktualności

Weekend.Gazeta.pl rusza z projektem reporterskim „Polska Stories”

Redakcja Weekend.Gazeta.pl chce szukać i szkolić młodych reporterów i reporterki. Serwis ogłosił właśnie nabór do projektu „Polska Stories”, w ramach którego dziesięciu autorów weźmie udział w spotkaniach doskonalących warsztat dziennikarski pod okiem reportażystki Olgi Gitkiewicz, a następnie opublikuje własne teksty na stronie głównej Gazeta.pl.

Serwis Weekend.Gazeta.pl rozpoczął zbieranie zgłoszeń do programu „Polska Stories” dla młodych reporterów i reporterek. Dziesięciu autorów wyłonionych w dwuetapowej rekrutacji weźmie udział w cyklu dziennikarskich szkoleń prowadzonych przez Olgę Gitkiewicz, której reporterskie książki nominowane były m.in. do Nagrody Nike i Grand Press, a także zaproszonych do projektu gości. Warsztaty pomogą uczestnikom i uczestniczkom w doskonaleniu ich umiejętności dziennikarskich.

–  Dzięki projektowi „Polska Stories” chcemy dać głos młodemu pokoleniu reporterów i reporterek z całej Polski oraz dowiedzieć się, jakie historie z ich perspektywy są warte opowiedzenia czytelnikom naszego magazynu – mówi Anna Budyńska, redaktor naczelna Weekend.Gazeta.pl. – Uczestnikom programu zapewniamy kilkuetapowe bezpłatne szkolenie w fachu reporterskim. Gwarantem jakości całego procesu jest Olga Gitkiewicz.

Każdy z uczestników programu „Polska Stories” zostanie objęty kompleksową opieką redaktorską w trakcie pracy nad własnym reportażem, który zostanie opublikowany na Gazeta.pl. Wszystkie teksty biorące udział w projekcie będą promowane na stronie głównej portalu oraz w jego serwisach społecznościowych. Zwieńczeniem projektu „Polska Stories” będzie wyłonienie najlepszego materiału przez jury, w skład którego wejdą przedstawiciele redakcji Weekend.Gazeta.pl.

– Ze mną też podzieliło się kiedyś doświadczeniem wiele osób i jestem im za to bardzo wdzięczna – mówi Olga Gitkiewicz. – Uważam, że trochę się zasiedzieliśmy w wygodnych rozwiązaniach, w patrzeniu na Polskę z Warszawy, w szukaniu klikalnych i szokujących, a nie rzeczywiście ważnych tematów, zresztą w sposobie opowiadania również. Chętnie dzielę się swoim doświadczeniem, ale ze świadomością, że nie ma uniwersalnych patentów reporterskich, a każda pisząca osoba ma inną wrażliwość i temperament – dodaje.

W programie mogą uczestniczyć osoby do 30. roku życia, które mają już na koncie publikacje o charakterze dziennikarskim na łamach dowolnych środków masowego przekazu, w tym w serwisach internetowych, na blogach, w dziennikach lub czasopismach, a także nie są na stałe związane z żadną ogólnopolską redakcją lub ich doświadczenie w pracy dziennikarskiej nie przekracza 5 lat. Udział w projekcie jest bezpłatny, a jego uczestnicy otrzymają wynagrodzenie za opublikowane reportaże.

Zgłoszenia do projektu „Polska Stories” można wysyłać do niedzieli, 15 maja br. za pośrednictwem strony.

Weekend.Gazeta.pl to nowoczesny i atrakcyjny wizualnie serwis premium, w którym publikowane są między innymi reportaże, pogłębione wywiady i rozbudowane sylwetki, a artykuły ilustrowane są wielkoformatowymi zdjęciami. To pierwszy tego typu magazyn w polskim internecie, który wyznaczył nowe standardy prezentowania jakościowych treści przez portale horyzontalne. Serwis jest liderem wśród magazynów online – według badania Mediapanel w marcu 2022 r. odwiedziło go 2,5 mln użytkowników (real users), którzy wykonali 6,4 mln odsłon.

BIURO REKLAMY GAZETA.PL

ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

507095615

Monika Kotarska

Ekspert ds. reklamy internetowej Gazeta.pl