Aktualności

„Prawdziwe problemy Polaków” – sondaż Kantara dla Gazeta.pl

 

Gazeta.pl to jedyne medium w Polsce z deklaracją redakcyjną opisującą podejście i zasady działania dziennikarzy. W roku kampanii wyborczych, w którym partie polityczne budują strategie i koncentrują swoje narracje wokół tematów pomagających im zyskiwać poparcie, redakcja portalu postanowiła sprawdzić, jakie kwestie są naprawdę ważne dla Polek i Polaków oraz na ile te tematy są podnoszone w przestrzeni publicznej. Wnioski można znaleźć w opublikowanym właśnie badaniu „Prawdziwe problemy Polaków” przeprowadzonym przez Kantar dla Gazeta.pl.

Zgodnie z obietnicą złożoną czytelniczkom i czytelnikom redakcja Gazeta.pl stara się koncentrować w swoich codziennych działaniach na sprawach najważniejszych dla Polek i Polaków. Jak pokazało badanie Kantar przeprowadzone na zlecenie portaluw tej chwili są to przede wszystkimsytuacja w służbie zdrowia, edukacja orazinflacja. Przed gorącymi kampanijnymi miesiącami redakcja Gazeta.pl postanowiła sprawdzić, jaki jest obraz całego społeczeństwa oraz szczególnie uważnie przyjrzeć się kwestiom istotnym dla pokolenia Z.  

– W naszej deklaracji redakcyjnej piszemy, że jesteśmy partią Czytelniczek i Czytelników – mówi Rafał Madajczak, redaktor naczelny Gazeta.pl. – Nasze badanie jest kolejną realizacją tych słów. Zapowiadaliśmy przecież obiektywne informowanie o przebiegu kampanii, aby umożliwić podjęcie decyzji przy urnie w oparciu o fakty i jest to ważny krok w tym kierunku – dodaje.

Wnioski z badań posłużą jako podstawa do wywiadów z politykami i ekspertami, wokół których redakcja będzie koncentrować debatę aż do wyborów.  Szczególnie uważnie będzie przyglądać się kwestii zdrowia psychicznego, które jest jednym z najistotniejszych, aprzy tym najbardziej zaniedbanych tematów w kampanii wyborczej. 

Badanie „Prawdziwe problemy Polaków” przeprowadził Kantar metodą sondaży telefonicznych na próbie generalnej 18+, N=2000 oraz booster osób w wieku 18-24 lat, N=600, w dn. 5- 26 maja 2023 r. 

Gazeta.pl ma ambicję, aby zmieniać świat na lepsze poprzez skupianie się na ważnych kwestiach społecznych i poruszanie trudnych tematów. Jest jednym z najczęściej docenianych za zaangażowanie medium w Polsce. Portal został nagrodzony m.in. międzynarodową nagrodą branżową INMA za akcję „Alarm dla klimatu”, One World Media Award oraz polsko-niemiecką nagrodą im. T. Mazowieckiego za projekt „Wiza donikąd” realizowany z kolektywem reporterskim Outriders, a także statuetką Mixx Awards za projekt „Niewidzialny etat”.

*** 

Gazeta.pl jest w czołówce największych polskich portali internetowych, a jej serwisy należą do wiodących w swoich kategoriach tematycznych. Prezentują użytkownikom różnorodne treści, m.in. artykuły oraz autorskie materiały wideo – dostępne także poprzez aplikacje na urządzenia mobilne. Według badania Mediapanel w maju 2023 r. serwisy grupy Agora odwiedziło 19,8 mln użytkowników (real users), którzy wykonali 694,6 mln odsłon. Wśród najczęściej wybieranych serwisów znalazły się Kobieta.Gazeta.pl, Plotek.pl, Wiadomosci.Gazeta.pl, Sport.pl, eDziecko.pl, Kultura.Gazeta.pl, Next.Gazeta.pl i Moto.pl. 

BIURO REKLAMY GAZETA.PL

ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

502 555 459

Marta Salińska

Ekspert Branżowy ds. reklamy internetowej Gazeta.pl