Aktualności

Najbardziej zasięgowa akcja społeczna w historii Gazeta.pl

 

Redakcja Gazeta.pl jest mocno zaangażowana w walkę z kryzysem klimatycznym, czego jednym z przejawów była jej niedawna akcja „Alarm dla klimatu”. W odpowiedzi na apel portalu oraz Koalicji Klimatycznej 29 października br. w sześciu polskich miastach uruchomiono miejskie systemy alarmowe, aby w symboliczny sposób podkreślić wagę szczytu klimatycznego COP26. Akcji towarzyszyły działania redakcyjne na stronie głównej Gazeta.pl. Do informacji na temat „Alarmu dla klimatu” w mediach polskich i zagranicznych dostęp miało nawet 500 mln osób*.

Gazeta.pl ma ambicję, aby być najbardziej zielonym medium w Polsce i mocno działa na rzecz walki z kryzysem klimatycznym. Przed szczytem klimatycznym COP26 w Glasgow portal wspólnie z Koalicją Klimatyczną stworzył akcję „Alarm dla klimatu”, która miała być symbolicznym wezwaniem decydentów do podjęcia natychmiastowych działań zapobiegających dalszej zamianie klimatu i chroniących ludzkość przed tragicznymi konsekwencjami. W piątek, 29 października br. w samo południe syreny zawyły w Warszawie, Gdańsku, Łodzi, Szczecinie, Poznaniu i Bydgoszczy.

– Alarm pozwolił dosłownie i w przenośni nagłośnić sprawę klimatu i wyjść poza bańkę internetową – komentuje Patryk Strzałkowski, redaktor naczelny Zielona.Gazeta.pl. – Naszym czytelniczkom i czytelnikom od dawna proponujemy wiele treści na temat kryzysu klimatycznego, ale stanowią oni tylko część społeczeństwa. Dzięki temu, że w miastach zawyły syreny – i napisało o tym mnóstwo mediów – osoby, które na co dzień nie stykają się z takimi informacjami, miały większą szansę się o tym dowiedzieć. I przy okazji usłyszeć, że więcej na temat klimatu i środowiska mogą znaleźć na stronach Gazeta.pl.

Syrenom alarmowym w przestrzeni miejskiej towarzyszyły działania redakcyjne. Na stronie głównej Gazeta.pl opublikowane zostały materiały eksperckie dotyczące kryzysu klimatycznego.

– Postępujący kryzys klimatyczny wymaga od decydentów podejmowania natychmiastowych wysiłków na rzecz redukcji emisji gazów cieplarnianych we wszystkich sektorach – mówi dr hab. inż. Zbigniew Karaczun z SGGW, ekspert Koalicji Klimatycznej. – Do tego niezbędna jest wiedza, by podejmowane działania przybliżały nas do neutralności klimatycznej, ale też pomagały w adaptacji do już występujących – także w Polsce – skutków kryzysu klimatycznego. Dziś media odgrywają kluczą rolę w edukacji społeczeństwa, a akcje takie jak „Alarm dla klimatu” pomagają dotrzeć do osób, które do tej pory nie interesowały się tą kwestią – dodaje Karaczun.

Informacje o akcji „Alarm dla klimatu” podały wszystkie znaczące media w Polsce oraz media międzynarodowe*.

– W Gazeta.pl uwielbiamy projekty, w których robimy coś, czego jeszcze nie próbowaliśmy – mówi Rafał Madajczak, dyrektor kreatywny portalu. – Bardzo dziękuję Koalicji Klimatycznej i odważnym miastom, z którymi wspólnie działaliśmy. Wierzymy, że w dobie kryzysu klimatycznego, który rozgrywa się na naszych oczach, nie możemy być obojętni i musimy głośno o nim mówić, wywierając presję na decydentach .

Tematyka ekologiczna jest od dawna bliska redakcji Gazeta.pl. Jako jedyny portal horyzontalny w Polsce wyodrębniła ona dział dedykowany środowisku, dzięki czemu jej czytelnicy i czytelniczki zyskują jeszcze więcej opartych na wiedzy naukowej treści z zakresu klimatu i środowiska. Dodatkowo, wiosną 2021 r. Gazeta.pl nawiązała partnerstwo z Koalicją Klimatyczną i Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza oraz dołączyła do globalnej inicjatywy Covering Climate Now (CCNow), zrzeszającej kilkaset tytułów, w tym m.in.: AFP, Bloomberg, Al Jazeera, CBS News, ‘Libération’, ‘Die Tageszeitung’. W ostatnich dniach redakcja portalu rozpoczęła także cykl pod hasłem #ekośledztwa.

BIURO REKLAMY GAZETA.PL

ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

502 555 459

Marta Salińska

Ekspert Branżowy ds. reklamy internetowej Gazeta.pl