Gazeta.pl ma ambicję, aby być najbardziej zielonym medium w Polsce. Jednym z działań realizowanych w tym celu jest akcja „Reklama dla klimatu”, która od 2020 r. promuje ekologiczne postawy przedsiębiorców. Dotychczas w jej ramach na stronie głównej portalu za symboliczną złotówkę prezentowane były kampanie firm podejmujących inicjatywy na rzecz ochrony środowiska. We wrześniu 2021 r. akcja powraca w odmienionej formule – aby pokazać swój projekt na Gazeta.pl, reklamodawcy zapłacą minimum tysiąc złotych. Cały przychód z kampanii zostanie przekazany na walkę z kryzysem klimatycznym.
Akcja „Reklama dla klimatu” od początku swojego istnienia nagradza proekologiczne postawy przedsiębiorców oraz szerzy świadomość w tym zakresie. W jej kolejnej, 3. już edycji portal idzie o krok dalej, chcąc wesprzeć finansowo walkę z kryzysem klimatycznym. Właśnie dlatego formuła projektu „Reklama dla klimatu” uległa zmianie. Od teraz, w każdy piątek wyselekcjonowane reklamy będą prezentowane na stronie głównej Gazeta.pl nie za złotówkę, ale za minimum tysiąc złotych. W ten sposób reklamodawcy będą mogli przeznaczyć nawet większe kwoty na działania mające zapobiegać kryzysowi klimatycznemu. Cały przychód z akcji zostanie przekazany na rzecz proekologicznych fundacji.
Akcja „Reklama dla klimatu” od początku cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem reklamodawców. W ciągu dwóch poprzednich edycji projektu portal otrzymał ponad 150 zgłoszeń, a jego użytkownicy mieli okazję poznać już 41 prośrodowiskowych inicjatyw. Nowa odsłona akcji ruszyła we wrześniu 2021 r. i potrwa przynajmniej do końca listopada br.
– Walka z kryzysem klimatycznym jest niezwykle istotna dla całego zespołu Gazeta.pl – wyjaśnia Bartosz Wysocki, Chief Revenue Oficer w Gazeta.pl. – Nie tylko informujemy naszych czytelników o zachodzących zmianach klimatycznych i sposobach radzenia sobie z nimi, ale realnie wspieramy proekologiczne inicjatywy. Wierzymy, że biznes i ekologia idą w parze, a działania na rzecz naszej planety są bardzo ważne dla reklamodawców. Świetnym przykładem była postawa marki Żabka, która już w poprzedniej edycji „Reklamy dla klimatu” postanowiła przekazać dodatkowe środki na ten ważny, środowiskowy cel – dodaje Wysocki.
Obecnie portal Gazeta.pl wspiera Fundację Dziedzictwo Przyrodnicze. Zgromadzone w akcji środki zostaną przekazane m.in. na kampanię fundacji pod hasłem „Wieczne Lasy”.
– W dobie kryzysu klimatycznego coraz większym wyzwaniem jest ochrona istniejących już mokradeł oraz lasów rosnących na takich wilgotnych siedliskach. W ten sposób można zmniejszyć nasz ślad węglowy. Dlatego nasza Fundacja ruszyła z programem wykupu tych obszarów, na których wyrośnie las, którego nie będziemy sadzić ani wycinać. Cieszymy się, że coraz więcej osób i firm dostrzega potrzebę ochrony klimatu. Dlatego zachęcamy do wsparcia akcji „Reklama dla klimatu” – mówi Radosław Michalski, Prezes Fundacji Dziedzictwo Przyrodnicze.
Zaktualizowany regulamin akcji „Reklama dla klimatu” można znaleźć tutaj- Regulamin Akcji Reklama dla klimatu III
Formularz zgłoszeniowy Formularz-zgłoszeniowy-Rekalam-dla-klimatu
Gazeta.pl to pierwszy portal horyzontalny w Polsce, który wyodrębnił dział dedykowany środowisku, dzięki czemu jego czytelnicy i czytelniczki zyskują jeszcze więcej treści opartych na wiedzy naukowej z zakresu klimatu i środowiska. Dodatkowo, wiosną br. Gazeta.pl nawiązała partnerstwo z Koalicją Klimatyczną oraz dołączyła do globalnej inicjatywy Covering Climate Now (CCNow), zrzeszającej kilkaset tytułów, w tym m.in.: AFP, Bloomberg, Al Jazeera, CBS News, Libération, Die Tageszeitung. Serwis nawiązał też partnerstwo z najbardziej zielonym uniwersytetem w Polsce, czyli Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza.
***
Gazeta.pl jest w czołówce największych polskich portali internetowych, a jej serwisy należą do wiodących w swoich kategoriach tematycznych. Prezentują użytkownikom różnorodne treści, m.in. artykuły oraz autorskie materiały wideo – dostępne także poprzez aplikacje na urządzenia mobilne. Według badania Mediapanel w lipcu 2021 roku serwisy Grupy Agora odwiedziło 17,2 mln użytkowników (real users), którzy wykonali 581,5 mln odsłon. Wśród najczęściej wybieranych serwisów znalazły się Wiadomosci.gazeta.pl, Plotek.pl, Sport.pl, Next.gazeta.pl, Moto.pl i eDziecko.pl.