„The Best of Moto” to jeden z najbardziej prestiżowych plebiscytów w polskiej branży motoryzacyjnej, który na stałe wpisał się w kalendarze wszystkich miłośników czterech kółek. Za nami 5. edycja wydarzenia organizowanego przez serwis Moto.pl. Podczas uroczystej gali ogłoszeni zostali zwycięzcy w 12 kategoriach specjalnych i 4 kategoriach eksperckich. Nagroda główna – głosami jurorów i internautów – trafiła do modelu Renault Megane E-Tech.
Plebiscyt „The Best of Moto” to wyjątkowe wydarzenie w polskiej branży motoryzacyjnej, które odbywa się nieprzerwanie od 5 lat. Nagrodę główną w konkursie przyznaje jury, w skład którego wchodzą nie tylko dziennikarze serwisu Moto.pl, ale także przedstawiciele innych mediów, specjalizujący się w dziedzinie motoryzacji oraz internauci, którzy w tym roku oddali ponad 13 600 głosów. W czwartek, 24 listopada br. Tomasz Korniejew, dyrektor serwisu Moto.pl poprowadził uroczystą galę, podczas której wręczono aż 17 nagród. Wielkim zwycięzcą okazał się samochód Renault Megane E-Tech.
– To znak czasów, że w plebiscycie „The Best of Moto” drugi raz z rzędu wygrywa samochód elektryczny. Renault Megane E-Tech to kolejna generacja dobrze znanego modelu kompaktowego, popularnego wśród kierowców. Motoryzacja jednoznacznie podąża w kierunku elektromobilności, zarówno w Europie, jak i na świecie. Samochody elektryczne stają się coraz lepsze, ich zasięgi coraz większe, a czasy ładowania coraz krótsze. Grunt, żeby za ich rozwojem nadążała infrastruktura –mówi Tomasz Korniejew, dyrektor Moto.pl.
Oprócz nagrody głównej wręczono także 12 nagród specjalnych, których laureaci zostali wyłonieni głosami internautów. W tym roku zwyciężyli:
- Samochód miejski – Toyota Aygo X
- Samochód praktyczny – Citroen C5 Aircross
- Samochód rodzinny – Skoda Karoq
- Mały samochód dla aktywnych – Kia Niro
- Samochód uniwersalny – Dacia Jogger
- Samochód luksusowy – Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Executive
- Samochód sportowy – Mercedes-AMG SL
- Samochód legenda – Suzuki Jimny
- Napęd alternatywny – Audi RS Q e-tron
- Innowacja motoryzacyjna roku – BMW Theater Screen
- Influencerka motoryzacyjna roku – Anna Lucińska
- Gadżet motoryzacyjny roku – Mio MiVue 886 4K
Bardzo ważną część plebiscytu stanowią także 4 kategorie eksperckie, w których o zwycięzcach decyduje jury. Nagrodzeni w tych kategoriach to:
- Społeczna odpowiedzialność biznesu – Volkswagen Poznań za projekt „Odzyskiwanie ciepła z odlewni Volkswagen Poznań”
- Specjalne wyróżnienie – Marka BMW za zrównoważony rozwój w BMW Group
- Produkt finansowy roku – Lexus Kinto One i oferta na RX Final Edition
- Design Moto – Volkswagen ID Buzz
- Działanie reklamowe na polskim rynku – marka Porsche za akcję „Porsche Scopes by Porsche”
Podczas tegorocznej gali miało miejsce jeszcze jedno ważne wydarzenie – publikacja raportu UN Global Compact Network Poland, którego partnerem jest Moto.pl. Powstał on we współpracy z ekspertami oraz firmami partnerskimi i przedstawia drogę do niskoemisyjnego transportu w oparciu o trzy filary: zmniejszenie popytu na transport, dążenie do dekarbonizacji sektora poprzez systemową zmianę środków transportu na mniej emisyjne oraz transformację energetyczną w transporcie drogowym, morskim, kolejowym i lotniczym. Raport można znaleźć na stronie https://ungc.org.pl/zrownowazony-transport-droga-do-neutralnosci-klimatycznej.
Relację z gali „The Best of Moto” można obejrzeć na Moto.pl.
Organizatorem plebiscytu „The Best of Moto” jest Moto.pl – jeden z najpopularniejszych serwisów motoryzacyjnych w polskim internecie należący do portalu Gazeta.pl. Serwis łączy w sobie motoryzację, biznes i eko-trendy. Można w nim znaleźć autorskie materiały, komentarze, teksty i opinie, a także virtual showroom umożliwiający prezentację samochodów online.
Gazeta.pl jest w czołówce największych polskich portali internetowych, a jej serwisy należą do wiodących w swoich kategoriach tematycznych. Prezentują użytkownikom różnorodne treści, m.in. artykuły oraz autorskie materiały wideo – dostępne także poprzez aplikacje na urządzenia mobilne. Według badania Mediapanel w październiku 2022 r. serwisy grupy Agora odwiedziło 18,4 mln użytkowników (real users), którzy wykonali 679,7 mln odsłon. Wśród najczęściej wybieranych serwisów znalazły się Kobieta.Gazeta.pl, Plotek.pl, Sport.pl, eDziecko.pl, Wiadomosci.Gazeta.pl, Next.Gazeta.pl i Moto.pl.