LG: Pokaż jak kibicujesz

31.01.2013
A A A
Jak wykorzystać szał piłkarskich mistrzostw Europy, żeby zachęcić kibiców do zaangażowania się w komunikację z marką? Jak połączyć piłkę nożną i lodówki? My wiemy!
Ideą projektu "Pokaż jak kibicujesz", który zrealizowaliśmy wspólnie z LG, było towarzyszenie polskim kibicom w najbardziej gorącym momencie lata 2012 i podkręcanie ich emocji. Swoistą oś interakcji z odbiorcami stanowiły konkursy redakcyjne. W czasie akcji zaangażowaliśmy wszystkie siły redakcji  Zczuba.pl oraz najnowszy produkt reklamowy Grupy Gazeta.pl, żeby skutecznie promować produkt LG.

Działanie
4 maja uruchomiliśmy w serwisie Zczuba.pl sekcję redakcyjną „Pokaż jak kibicujesz”, która obrandowana została formatami reklamowymi Partnera, stworzonymi przez studio graficzne Gazety Wyborczej i portalu Gazeta.pl specjalnie na potrzeby akcji.

Przez 8 tygodni akcji rozśmieszaliśmy, zaskakiwaliśmy i motywowaliśmy internautów w niepowtarzalnym, typowym dla Zczuba.pl, żartobliwym stylu, który od lat uwielbiają nasi użytkownicy. Rozmawialiśmy z nimi, czego wyrazem były sondaże, oraz angażowaliśmy ich do kreatywnych działań. Materiały poświęcone kibicowaniu pojawiały się w sekcji średnio co 2 dni, a w całym cyklu pojawiło się aż 40 artykułów o kibicowaniu. Skomentowano je 503 razy, a w sondażach pod artykułami oddano blisko 5 000 głosów.
Akcji „Pokaż jak kibicujesz” towarzyszyła solidna dawka promocji redakcyjnej: wszystkie artykuły z sekcji pojawiły się na stronie głównej Zczuba.pl.

Angażujemy kibiców i kibicki

Sprawdzonym sposobem na zaangażowanie internautów jest konkurs. Ale nie byle jaki - musi być atrakcyjny dla użytkowników!

W projekcie „Pokaż jak kibicujesz” pojawiły się aż 3 zabawy.
Już 7 maja wystartowaliśmy z głównym konkursem „Pokaż jak kibicujesz”, stanowiącym oś akcji, mającym za zadanie podgrzać atmosferę przed zbliżającymi się Mistrzostwami Europy. Konkurs zakończył się 8 czerwca, a już 12 czerwca przeprowadziliśmy minikonkurs podczas relacji live meczu Polska-Rosja na Zczuba.pl. Ostatnia odsłona konkursowa, będąca jednocześnie podsumowaniem turnieju EURO 2012, to Wybory Miss Trybun (22 czerwca - 6 lipca).

Oś współpracy czyli konkurs „Pokaż jak kibicujesz” objęliśmy promocją redakcyjną na tematycznie dopasowanych serwisach Agory: Sport.pl i Fitness.Sport.pl; w serwisach lifestylowych: Zdrowie.Gazeta.pl, Kobieta.Gazeta.pl, Ugotuj.to oraz na stronie głównej portalu Gazeta.pl. Nie obyło się bez promocji reklamowej. Do udziału w konkursie wprost z formatu InPerson zapraszała przedstawicielka marki LG. Zadaniem kibiców było przesłanie nam na wskazany adres e-mail zdjęcia pokazującego w jaki sposób dopingują swoje ulubione drużyny.


Żeby wziąć udział w drugim konkursie, czyli Miss Trybun Euro, należało wytypować zwyciężczynię wyborów Miss i odgadnąć, jaką dokładną ilość procentową głosów zdobędzie. Nagrodą główną w konkursie była lodówka ufundowana przez Partnera akcji - LG. Wysyłanie zgłoszeń trwało od 22 do 25 czerwca, a zwycięzca został wybrany dopiero po dogrywce.
I w tym przypadku nie zawiodła promocja redakcyjna: informacje o konkursie pojawiły się w najbardziej prestiżowych miejscach: w main topicu na stronie głównej Gazeta.pl oraz Zczuba.pl, na profilu Zczuba.pl na Facebooku i w newsletterze Sport.pl.

InPerson - specjalny format

Innowacyjność, efektywność, interakcja - to nasze ulubione słowa. Dlatego do promocji konkursu wykorzystaliśmy nowy layerowy format InPerson, który łączy atrakcyjność wideo, zasięg kampanii display i generuje bezpośrednie zaangażowanie użytkowników.



InPerson należy do formatów display, co zagwarantowało szerokie dotarcie do grupy celowej. Użytkownicy, którzy mieli kontakt z kreacją, przebywając na swoich ulubionych stronach www wchodzili w interakcję z wideo, poznawali ambasador marki LG i mogli bezpośrednio wziąć udział w konkursie „Pokaż jak kibicujesz”. Dzięki temu pokazaliśmy lodówki LG jako sprzęt związany z kibicowaniem w gronie przyjaciół, kojarzący się z piłkarskimi przekąskami i orzeźwieniem w trakcie meczów.
Pomysł, treść, nagranie i wykonanie formatu zostały przygotowane we współpracy z LG przez zespół Agora SA.

Efekty
W ramach akcji serwis dedykowany „Pokaż jak kibicujesz” odwiedziło 197 000 unikalnych użytkowników, którzy wygenerowali 1 112 749 odsłon (dane: Gemius Traffic, opracowanie Agora SA). W konkursach wzięło udział 278 osób. W wyniku akcji wręczyliśmy zwycięzcom konkursów lodówki marki LG. Akcja była unikalnym sposobem pokazania produktu AGD w pozornie odległym kontekście i pozwoliła marce LG podsycić apetyt na kibicowanie, a w szczególności rozszerzyć grupę docelową kampanii o mężczyzn.
Format InPerson został wyświetlony 330 000 razy w ramach portfolio serwisów Grupy Gazeta.pl (dane własne: Agora SA).




Dorota Horczewska,
Category Manager HA
LG Electronics Polska


Piłka nożna to polski sport narodowy, a turniej Euro 2012 bez wątpienia okazał się dla Polaków najważniejszym wydarzeniem lata. Marka LG, towarzyszyła kibicom we wspólnej rozrywce,  podczas przeżywania sportowych emocji.

Projekt „Pokaż jak kibicujesz” dobrze wpisał się w klimat mistrzostw. Dzięki niemu mogliśmy wspierać kibiców i dostarczać im dobrej rozrywki dzięki angażującym zabawom. Istotną wartość stanowiła możliwość propagowania pozytywnych wzorców kibicowania dla każdego, niezależnie od wieku i płci.

Ucieszyła nas duża liczba kontaktów z kreacjami reklamowymi, szeroki odzew internautów i popularność naszych konkursów. Wierzymy, że marka LG stała się bliższa wszystkim, którzy mieli okazję zetknąć się z projektem „Pokaż jak kibicujesz”, ponieważ w gorącej atmosferze rozgrywek warto zawsze zajrzeć do naszych lodówek po coś chłodzącego.

Doceniamy innowacje i niestandardowe rozwiązania, wiec nie omieszkaliśmy wykorzystać jako pierwsi nowych możliwości reklamowych, jakie oferuje format InPerson. Stworzona specjalnie na tą okazję kreacja wideo w sposób pozytywny odbiła się szerokim echem w sieci i cieszyła się ogromnym zainteresowaniem wśród użytkowników.