Aktualności

Gazeta.pl w miniciti w Centrum Praskim Koneser: zostań redaktorem portalu internetowego!

Gazeta.pl zaprasza dzieci do wspólnego redagowania portalu internetowego w ramach zabawy w miniciti. W niezwykłym miasteczku edukacyjnym na najmłodszych czeka kilkanaście stref przygotowanych przez partnerów projektu, w których dzieci będą mogły spróbować swoich sił w różnych zawodach. Jedyne takie miejsce w Polsce powstało w Centrum Praskim Koneser w Warszawie.

Redakcja Gazeta.pl chce zmieniać świat na lepsze poprzez skupianie się na ważnych kwestiach społecznych i poruszanie trudnych tematów. Zespół portalu angażuje się m.in. w walkę o prawa kobiet i ochronę zasobów środowiska naturalnego. Stara się też zwracać uwagę na jakość publikowanych w mediach materiałów, m.in. edukując swoich odbiorców oraz dziennikarzy. Okazją do promowania rzetelnego dziennikarstwa jest również stworzona dla najmłodszych redakcja Gazeta.pl w miniciti.

W przestrzeni przygotowanej przez Gazeta.pl w miniciti dzieci przeniosą się do redakcji portalu i spróbują swoich sił w pracy wydawcy nowoczesnego serwisu internetowego, w której należy wykazać się inteligencją oraz refleksem. Zmierzą się z kilkoma praktycznymi zadaniami, kierowane przez Rafała Madajczaka, redaktora naczelnego Gazeta.pl, który wystąpił w nagraniach do projektu.

– Tworzenie nowoczesnych, kreatywnych i mądrych mediów internetowych to doskonała zabawa i pasjonująca przygoda, w której na co dzień realizują się wspaniali dziennikarze i dziennikarki, redaktorzy czy wydawczynie wideo w Gazeta.pl. Ale bycie pracownikiem mediów w dzisiejszym świecie to także bardzo odpowiedzialne zadanie, które wymaga m.in. umiejętności weryfikowania informacji. Mam nadzieję, że oba te aspekty naszej pracy uda nam się pokazać dzieciakom odwiedzającym redakcję Gazeta.pl w miniciti – mówi Rafał Madajczak.

W zaaranżowanej na potrzeby miniciti redakcji Gazeta.pl, dzieci w wieku 6-15 lat spróbują swoich sił w wydawaniu portalu internetowego. Dowiedzą się, jak tworzyć treści do internetu i przyciągać uwagę odbiorców, dobiorą do artykułów odpowiednie tytuły, leady i zdjęcia, a także nauczą się odróżniać prawdziwe informacje od fake newsów.

– W Gazeta.pl stawiamy na innowacyjne rozwiązania, dlatego z chęcią włączyliśmy się w projekt miniciti, wpisujący się w światowy trend edutainment, czyli edukacji poprzez rozrywkę. To dla nas okazja do pokazania najmłodszemu pokoleniu, na czym polega rzetelne dziennikarstwo internetowe i z jakimi wyzwaniami na co dzień mierzą się osoby pracujące w mediach – mówi Karolina Dziwulska, Head of Marketing w Gazeta.pl, odpowiedzialna za projekt miniciti. – To także sposób na realizację założeń naszej deklaracji redakcyjnej, w której zobowiązaliśmy się m.in. do walki z fake newsami. Jesteśmy przekonani, że edukacja w tym zakresie jest niezbędna już od najmłodszych lat, a wiedza na ten temat będzie przydatna w nawigowaniu w otaczającym nas świecie.

 

W niezwykłym miasteczku edukacyjnym miniciti na odwiedzających czeka świetna zabawa i wiele różnych ścieżek kariery. Dzieci będą uczyły się przedsiębiorczości i zdobywały wiedzę z różnych dziedzin, takich jak bankowość, ekonomia, inżynieria, media, medycyna, motoryzacja, nowe technologie, profilaktyka zdrowia, projektowanie, przedsiębiorczość, sport, sztuka, bezpieczeństwo oraz odpowiedzialność społeczna biznesu. Nauczą się zarządzania swoimi finansami, podejmowania decyzji, pracy w zespole i oszczędzania. Miasteczko miniciti to część projektu edukacji zawodowej dzieci i młodzieży, zainicjowanego przez Fundację Miasto Dzieci.

W poniedziałek, 23 października br. ruszyła sprzedaż biletów, a pierwszych gości miniciti zaprosi już 3 listopada br.

Więcej informacji na stronie miniciti.pl oraz w mediach społecznościowych – na Facebooku i Instagramie.

Gazeta.pl jest jednym z partnerów strategicznych projektu.

***  

Gazeta.pl jest w czołówce największych polskich portali internetowych, a jej serwisy należą do wiodących w swoich kategoriach tematycznych. Prezentują użytkownikom różnorodne treści, m.in. artykuły oraz autorskie materiały wideo – dostępne także poprzez aplikacje na urządzenia mobilne. Według badania Mediapanel we wrześniu 2023 r. serwisy grupy Agora odwiedziło 18,4 mln użytkowników (real users), którzy wykonali 790,3 mln odsłon. Wśród najczęściej wybieranych serwisów znalazły się Kobieta.Gazeta.pl, Sport.pl, Plotek.pl, Wiadomosci.Gazeta.pl, eDziecko.pl, Kultura.Gazeta.pl i Next.Gazeta.pl.

BIURO REKLAMY GAZETA.PL

ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

666 008 045

Anna Trojnar

Ekspert ds.reklamy internetowej