Polska Biega
Garnier

16.04.2012 10:33
A A A
"Gazeta Wyborcza" organizuje akcję Polska Biega od 2006 r. Gdy rozpoczynaliśmy akcję Polska Biega, biegaczy i imprez biegowych było w Polsce dramatycznie mało. Inne media nie podejmowały szeroko zakrojonych działań promujących sportowy tryb życia. Do tej pory - mimo, że imprez biegowych jest więcej - jesteśmy jedynym ogólnopolskim tytułem prasowym, który podjął się akcji społecznej o profilu sportowym.
Kulminacyjnym momentem akcji jest co roku weekend Polska Biega. Do organizowania krótkich bezpłatnych biegów "Gazeta Wyborcza" zaprasza szkoły, samorządy lokalne, kluby sportowe i nieformalne grupy biegaczy, a także domy dziecka, zakłady karne i poprawcze, straż pożarną, policję, różne firmy i stowarzyszenia.
W tym roku w dniach 13-15 maja ludzie dobrej woli zorganizowali aż 616 biegów, z naszych szacunków wynika, że pobiegły ponad 120 tysiące osób. W weekend Polska Biega statystycznie w co czwartej gminie odbył się bieg (czyli jeden bieg na 61,6 tys. Polaków)!


Realizacja:

Rozgłos akcji zapewniają media AGORY, oprócz "Gazety Wyborczej", jej dodatków lokalnych i serwisu Polskabiega.pl, były to w 2011 roku: portal Gazeta.pl, radio TOK FM i serwis Sport.pl.

Polska Biega 2011 w Gazecie Wyborczej:
W terminie 25 maja 2011 do 17 października 2011 opublikowanych zostało 41 odcinków cyklu redakcyjnego Polska Biega w ogólnopolskim wydaniu Gazety Wyborczej.


Cykl składał się z trzech bloków tematycznych:
1. Cykl wiosenny (20 odcinków), w trakcie którego zachęcaliśmy czytelników by organizowali biegi i sami uczestniczyli w zawodach w weekend Polska Biega 13-15 maja 2011. W ramach bloku poruszone zostały takie tematy jak: tajemnica sportowych talentów Kenijczyków, bieganie kobiet, czy to, jak bieganie nakręca gospodarkę.
2. Test Coopera (6 odcinków). W trakcie tego cyklu zapraszaliśmy Polaków do udziału w ogólnopolskim teście Coopera organizowanym przez Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Akademicki Związek Sportowy.
3. Cykl maratoński (15 odcinków). W 2011 roku relacjonowaliśmy przygotowania do trzech maratonów, w których wzięły udział trzy "Gazetowe drużyny":
drużyna kobiet - maraton w Warszawie,
drużyna mężczyzn - maraton we Wrocławiu,
drużyna rodziców z dziećmi - maraton w Poznaniu.

Polska Biega 2011 w internecie:
Nieodzowną częścią akcji Polska Biega jest jej wirtualna płaszczyzna w internecie - serwis Polskabiega.pl. To kompendium wiedzy dla tych, który już biegają bądź dopiero zaczynają. Znajdziemy tu informacje o akcji, najbliższych biegach w całej Polsce, a także porady dotyczące diety, sprzętu, treningów.
Na blogu prowadzonym przez Wojciecha Staszewskiego, redaktora "Gazety Wyborczej", popularyzatora biegania i trenera lekkiej atletyki, internauci znajdą plany treningowe i porady biegowe. Na serwisie informowaliśmy także, gdzie i z kim można potrenować w ramach bezpłatnych treningów Polska Biega.


Na prowadzonym przez nas Fan Page'u na Facebooku publikowaliśmy ciekawe linki, aktualności, zdjęcia, filmy i najświeższe wydarzenia związane zarówno z naszą akcją, jak i ogólnie z tematyką biegania. W samym maju 2011 serwis odnotowawał 170 206 użytkowników (UU/mc*) i 448 197 wyświetleń (PV/mc*).

Polska Biega 2011 - treningi:

Akcja Polska Biega to także Treningi Polska Biega. Ich ideą jest umożliwienie kontaktu z  profesjonalnym trenerem wszystkim, którzy chcą trenować bieganie.
W 2011 treningi realizowane były w pięciu miastach Polski: Gdyni, Poznaniu, Warszawie,
Wrocławiu, Krakowie od połowy kwietnia do końca czerwca. Cykl otwartych treningów dla biegaczy promowany był w lokalnych wydaniach "Gazety Wyborczej", serwisie Polskabiega.pl oraz portalu Gazeta.pl.

Rezultaty:
Polska Biega 2006: 152 biegi*,
Bieg Wiosny 2007: 206 biegów*,
Bieg Jesieni 2007: 411 biegów*,
Polska Biega 2008: 476 biegów*,
Polska Biega 2009: 544 biegi*,
Polska Biega 2010: 611 biegów*,
Polska Biega 2011: 616 biegów, 100 000 biegaczy!*

W ostatni - siódmy z kolei - weekend Polska Biega, 13-15 maja 2011, Polacy stanęli na starcie 616 biegów. Dzięki działaniom "Gazety", serwisu Polskabiega.pl i wielu pasjonatów powstaje w naszym kraju moda na bieganie! Na ulicach i ścieżkach widać coraz więcej truchtających Polaków, a frekwencja na imprezach biegowych rośnie.

Akcja Polska biega była inspiracją do powstania następnych akcji sportowych. Serwisy Polskanarowery.pl oraz Polskabiega.pl są elementami akcji społecznych Gazety Wyborczej zachęcających do aktywnego spędzania czasu.  

W maju 2011 akcja Polska Biega została doceniona na świecie. 17 maja w Nowym Jorku, "Gazeta Wyborcza" została wyróżniona w międzynarodowym konkursie INMA jako jedyna spośród polskich gazet i znalazła się w gronie takich laureatów, jak "New York Times", "Times of India" czy "Sydney Morning Herald". Akcja Polska Biega trafiła na II miejsce podium w kategorii Public relations i akcje społeczne (Public relations and Community Service).  Wyniki zostały ogłoszone na światowym kongresie International Newspaper Marketing Association, skupiającej wydawców i redaktorów gazet z ponad 80 krajów. Jury oceniało kampanie redakcyjne, promocyjne i sprzedażowe gazet z całego świata. W konkursie rywalizowało ponad 550 projektów przygotowanych przez 143 gazety z 30 krajów.

SONY DSC

14.05.2011 WARSZAWA , PREZENTERKA BEATA SADOWSKA PODCZAS BIEGU W PARKU SZCZESLIWICKIM W RAMACH AKCJI

* Źródło: Dane własne wydawcy Agora SA