Aktualności

Znamy uczestników programu „Ryzykanci”

Adam Małysz, Michał Szpak i Łukasz Piszczek to jedni z uczestników nowego projektu Gazeta.pl – „Ryzykanci”. Redakcja portalu zdradza, że program, który startuje w piątek, 23 lutego, to część akcji społecznej dotyczącej zdrowia psychicznego mężczyzn. Przewodnikiem po niej została legenda polskiego radia i telewizji – Zygmunt Chajzer. 

Gazeta.pl postanowiła podjąć ważny społecznie, chociaż często pomijany, temat zdrowia psychicznego mężczyzn. Celem redakcji portalu jest normalizacja rozmowy o depresji wśród panów. Aby zwrócić uwagę odbiorców, akcja jest promowana jako program prowadzony przez legendę radia i telewizji – Zygmunta Chajzera. Mimo że całość utrzymana jest w formie rozrywkowej i zaczyna się od quizu, ma za zadanie skłonić do refleksji i zderzenia się z niełatwym zagadnieniem.

Chłopaki płaczą, mają depresję, wypalają się i często nie wiedzą, jak sobie poradzić ze światem, który nie chce słyszeć o ich, naszych, słabościach. Nigdy dość okazji, żeby o tym mówić. Mamy ambicję, żeby nasza akcja była ważnym rozdziałem tej superważnej rozmowy – podkreśla Rafał Madajczak, redaktor naczelny Gazeta.pl.

W kampanii wzięli udział znani i lubiani sportowcy, artyści, specjaliści i YouTuberzy. Do „Ryzykantów” dołączyli m.in. Adam Małysz, Michał Szpak, Łukasz Piszczek, Piotr Zelt, Rafał Gębura, Dawid Myśliwiec, Robert Kupisz, Andrzej Gryżewski czy znany jako „Doktor Nerwica” Marcin Matych.

Na potrzeby akcji powstała interaktywna strona Ryzykanci.pl, na której można obejrzeć rozmowy Zygmunta Chajzera z uczestnikami i przeczytać materiały redakcyjne powiązane z tematem kampanii. Dla użytkowników, którzy po zapoznaniu się z wywiadami i artykułami, chcieliby podjąć konkretne działania, by zatroszczyć się o własne zdrowie, przygotowano „apteczkę pomocową” z numerami telefonu zaufania i wsparciem psychologicznym.

Akcja powstała we współpracy z Fundacją ThePresja, a jej premiera ma nieprzypadkową datę – 23 lutego to Światowy Dzień Walki z Depresją.

Redakcja Gazeta.pl ma ambicję, aby zmieniać świat na lepsze. To jedyny portal w Polsce z deklaracją redakcyjną, która zobowiązuje dziennikarzy i dziennikarki do angażowania się w ważne społecznie sprawy, takie jak m.in. prawa kobiet i społeczności LGBTQ+, ochronę klimatu czy walkę z fake newsami.

​*** 

Gazeta.pl jest w czołówce największych polskich portali internetowych, a jej serwisy należą do wiodących w swoich kategoriach tematycznych. Prezentują użytkownikom różnorodne treści, m.in. artykuły oraz autorskie materiały wideo – dostępne także poprzez aplikacje na urządzenia mobilne. Według badania Mediapanel w styczniu 2024 r. serwisy grupy Agora odwiedziło 18,8 mln użytkowników (real users), którzy wykonali ponad 973,9 mln odsłon. Wśród najczęściej wybieranych serwisów znalazły się Kobieta.Gazeta.pl, Plotek.pl, Sport.pl, Wiadomosci.Gazeta.pl, Next.Gazeta.pl, eDziecko.pl i Kultura.Gazeta.pl.

BIURO REKLAMY GAZETA.PL

ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

502 555 459

Marta Salińska

Ekspert Branżowy ds. reklamy internetowej Gazeta.pl