Aktualności

Zielony uniwersytet i zielona Gazeta.pl razem dla edukacji

Najbardziej zielona uczelnia wyższa w Polsce – Uniwersytet im. Adama Mickiewicza i najbardziej zielone medium, czyli Gazeta.pl, łączą siły, aby prowadzić edukację związaną z ochroną środowiska. Dzięki współpracy na stronie Zielona.gazeta.pl powstanie dedykowana sekcja, w której publikowane będą autorskie materiały w ramach akcji “Klimat z bliska”.

Ekologia leży w DNA Gazeta.pl od początku istnienia portalu, dlatego współpraca z najbardziej zielonym uniwersytetem w Polsce i akcja “Klimat z bliska” naturalnie wpisują się w działalność oraz postulaty zapisane w Deklaracji Redakcyjnej.

W ramach ogłoszonego właśnie partnerstwa na stronie Zielona.gazeta.pl powstanie dedykowana sekcja, w której czytelnicy i czytelniczki znajdą cykl materiałów, wywiadów i analiz pokazujących globalne ocieplenie z bliska oraz odpowiadających na pytanie, co trzeba zrobić, żeby powstrzymać kryzys klimatyczny.

– Naukowcy są na „pierwszej linii frontu” walki z kryzysem klimatycznym – badają, jak zmiany klimatu niszczą ekosystemy, zmieniają wzorce pogodowe, przyczyniając się do suszy czy powodzi, wzmagają pożary czy powodują topnienie lodowców – mówi Patryk Strzałkowski, redaktor naczelny Zielona.gazeta.pl. – Walka z kryzysem klimatycznym jest możliwa, ale kluczowa jest edukacja i rzetelne informowanie czytelników o problemie. To dlatego na naszych łamach oddajemy głos naukowcom i chętnie publikujemy przygotowywane przez nich raporty, komentarze oraz relacje właśnie z tej „pierwszej linii frontu” kryzysu klimatycznego. Współpraca z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza to kolejny krok w relacjonowaniu go tak, jak wymaga tego sytuacja – dodaje Strzałkowski.

– Z chęcią przyjęliśmy zaproszenie do tej współpracy. Jako uczelnia mamy ekspertów między innymi z takich dziedzin, jak meteorologia i klimatologia, hydrologia i geologia z zagrożeniami środowiskowymi. Mamy także powołany przez Panią Rektor Zespół ds. Zrównoważonego Rozwoju, w którym są naukowcy z wielu wydziałów naszego Uniwersytetu, zarówno z zakresu nauk przyrodniczych, jak i społecznych. Świadomość zagrożeń klimatycznych i ich konsekwencji jest w społeczeństwie zbyt mała. UAM sam stara się być „zielonym uniwersytetem”, czyli uczelnią, która chroni i promuje bioróżnorodność, georóżnorodność, tereny zielone, wspiera projekty przyjazne środowisku. Tak więc temat globalnego ocieplenia i zmian środowiskowych jest nam znany i z chęcią podzielimy się wiedzą oraz wynikami naszych badań – mówi Dziekan Wydziału Nauk Geograficznych i Geologicznych, prof. UAM dr hab. Grzegorz Rachlewicz.

Koordynatorką akcji pod hasłem “Klimat z bliska” w Gazeta.pl jest Maria Mazurek.

Serwis Gazeta.pl ma ambicję, aby stać się najbardziej zielonym medium w Polsce. Jako jedyny portal horyzontalny w Polsce wyodrębnił dział dedykowany środowisku, dzięki czemu czytelnicy i czytelniczki zyskują jeszcze więcej opartych na wiedzy naukowej treści na temat klimatu i środowiska. Dodatkowo, w maju br. Gazeta.pl nawiązała partnerstwo z Koalicją Klimatyczną oraz dołączyła do globalnej inicjatywy Covering Climate Now (CCNow), zrzeszającej kilkaset tytułów, w tym m.in.: AFP, Bloomberg, Al Jazeera, CBS News, “Libération”, “Die Tageszeitung”. Celem tej organizacji jest edukacja oraz tworzenie „bardziej świadomych historii o klimacie”.

BIURO REKLAMY GAZETA.PL

ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

502 555 459

Marta Salińska

Ekspert Branżowy ds. reklamy internetowej Gazeta.pl