Aktualności

„Zaangażowanie na nowe czasy” – Gazeta.pl publikuje raport z działań w 2. kwartale 2021 

Gazeta.pl to jedyne medium w Polsce, które opublikowało „Deklarację Redakcyjną” opisującą podejście oraz wartości dziennikarzy portalu, którzy nieustannie angażują się w działania na rzecz społeczeństwa i ochrony środowiska. Redakcja zaprezentowała właśnie kwartalny raport zaangażowania podsumowujący dotychczasowe inicjatywy na rzecz spełniania zobowiązań określonych w „Deklaracji Gazeta.pl 2021” – w szczególności dotyczących ochrony praw kobiet, walki z nierównościami społecznymi oraz spraw klimatu i ekologii.

Gazeta.pl ma ambicję, aby zmieniać świat na lepsze poprzez skupianie się na ważnych kwestiach społecznych, jak i tych dotyczących środowiskowa naturalnego. Jednym z głównych zobowiązań określonych w „Deklaracji Redakcyjnej 2021” jest zaangażowanie redakcji w walkę z katastrofą klimatyczną. W opublikowanym właśnie raporcie podsumowane zostały ostatnie zmiany w tym zakresie, m.in. wyodrębnienie specjalnego działu dedykowanego środowisku, dołączenie do globalnej inicjatywy Covering Climate Now (CCNow) oraz nawiązanie partnerstwa z Koalicją Klimatyczną i Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza. Dodatkowo, w publikacji opisana została kampania „Chłopi 2050, czyli Agronauci w czasach katastrofy klimatycznej”, której Gazeta.pl jest partnerem. W 2021 r. projekt otrzymał prestiżową, główną nagrodę w międzynarodowym konkursie Webby Awards w kategorii Apps and Software: Education & Reference.

Raport za 2. kwartał 2021 r. podsumowuje również zaangażowanie redakcji w walkę o prawa kobiet oraz osób wykluczanych społecznie. Gazeta.pl jako pierwszy horyzontalny portal w Polsce stworzyła stanowisko koordynatorki treści ds. różnorodności i inkluzywności, które objęła wieloletnia dziennikarka portalu Wiktoria Beczek, współzałożycielka Stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza.  Działania Gazeta.pl na rzecz wspierania społeczności LGBT+ w Polsce przyniosły Gazeta.pl pierwsze miejsce w kategorii Najlepsza kampania społeczna i PR prestiżowego konkursu Global Media Awards organizowanego przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Mediów Informacyjnych INMA. W 2. kwartale bieżącego roku Gazeta.pl kontynuowała też działania wokół publikacji „Historia (bez) Polki”, która prezentuje obraz kobiet w podręcznikach do historii używanych w szkołach podstawowych. Celem akcji jest pokazanie niewesołego stanu faktycznego i wywołanie poważnej dyskusji o kształcie polskiej edukacji.

– Gazeta.pl jest portalem na nowe czasy. Widzimy najbardziej palące wyzwania – jak katastrofa klimatyczna czy szokujące w 2021 r., pogłębiające się nierówności społeczne – i jako medium nie boimy się inicjować dyskusji czy szukać realnych rozwiązań, by im zapobiegać. To wspaniałe, że czytelniczki i czytelnicy idą tą ścieżką z nami, za co bardzo im dziękujemy – mówi Rafał Madajczak, dyrektor kreatywny Gazeta.pl

Raport „Zaangażowanie na nowe czasy” zawiera wybór najważniejszych projektów na rzecz społeczeństwa i środowiskowa, które Gazeta.pl podjęła w przeciągu ostatnich 3 miesięcy, w ramach zobowiązań wynikających z publikacji „Deklaracji redakcyjnej 2021”. W publikacji tej redakcja, w trwającym roku, zobowiązała się skupić szczególnie na obronie praw kobiet i walce z nierównościami społecznymi oraz działać na rzecz ochrony środowiska.

Treść raportu można przeczytać tutaj.

BIURO REKLAMY GAZETA.PL

ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

507095615

Monika Kotarska

Ekspert ds. reklamy internetowej Gazeta.pl