Aktualności

Weekend.Gazeta.pl zaprasza na drugą edycję projektu reporterskiego „Polska Stories”

 

Redakcja Weekend.Gazeta.pl po raz kolejny będzie szukać i szkolić młodych reporterów i reporterki. Po sukcesie pierwszej edycji „Polska Stories” serwis ogłosił właśnie nabór do drugiej edycji projektu, w ramach którego dziesięcioro autorek i autorów weźmie udział w spotkaniach doskonalących warsztat dziennikarski pod okiem reportażystki Olgi Gitkiewicz, a następnie opublikuje własne teksty na stronie głównej Gazeta.pl.

Serwis Weekend.Gazeta.pl rozpoczął zbieranie zgłoszeń do programu „Polska Stories 2” dla młodych reporterów i reporterek. Dziesięcioro autorów wyłonionych w dwuetapowej rekrutacji weźmie udział w cyklu dziennikarskich szkoleń prowadzonych przez Olgę Gitkiewicz, której reporterskie książki nominowane były m.in. do Nagrody Nike i Grand Press, a także przez zaproszonych do projektu gości. Warsztaty pomogą uczestniczkom i uczestnikom w doskonaleniu ich umiejętności dziennikarskich.

„Polska Stories” to unikatowy program w polskich mediach. Przez osiem miesięcy 2022 r. finaliści pierwszej edycji pracowali nad reportażami, które następnie zostały opublikowane na łamach serwisu Weekend.Gazeta.pl. Ich teksty spotkały się z dużym zainteresowaniem internautów, którzy chętnie czytali je oraz komentowali zarówno w serwisie, jak i w mediach społecznościowych. Główną nagrodę zdobył 25-letni Jan Rybicki za swój tekst o piłce nożnej kobiet – trudnej drodze do najwyższej ligi rozgrywkowej i regułach rządzących kobiecym sportem.

– Dzięki Polska Stories mogłem konsultować swoje pomysły i wątpliwości z Olgą Gitkiewicz na każdym etapie pracy, później otrzymałem dużo merytorycznego wsparcia od redakcji Weekendu – podkreśla laureat, Jan Rybicki. – To świetne warunki dla każdego początkującego reportażysty, żeby zdobyć bezcenne doświadczenie.

Wszystkie teksty finalistów pierwszej edycji programu można przeczytać w specjalnym dziale na Weekend.Gazeta.pl – tutaj.

–  Pierwsza edycja „Polska Stories” była inspirującą wymianą wiedzy i energii między redakcją magazynu Weekend a dwudziestokilkuletnimi uczestnikami programu. W efekcie powstało dziesięć reportaży o tematyce lokalnej, z których jestem bardzo zadowolona i które zostały docenione przez naszych czytelników – mówi Anna Budyńska, redaktorka naczelna Weekend.Gazeta.pl. – Dlatego właśnie rozpoczynamy nabór do drugiej edycji „Polska Stories”. Finalistom programu znowu oferujemy bezpłatny cykl szkoleń dziennikarskich, opiekę redaktorską w trakcie pisania reportażu oraz gwarancję publikacji tekstu. Merytoryczną opiekę nad całym projektem ponownie obejmie Olga Gitkiewicz. 

– Rzadko to piszę, ale sytuacja wymaga: jestem podekscytowana startem drugiej edycji „Polska Stories” – mówi Olga Gitkiewicz. – W pierwszej poznałam świetne, utalentowane, wrażliwe i mądre osoby. Jestem bardzo ciekawa tej drugiej odsłony i zachęcam do zgłaszania się, zwłaszcza jeśli ktoś lubi obserwować codzienność niekoniecznie wielkomiejską. Co wydaje mi się ważne, to jest uczciwy program – uczestnicy i uczestniczki podpisują umowę, dostają za opublikowane teksty wynagrodzenie, mają perspektywę dalszej współpracy. Poza tym „Polska Stories” to zbiorowy wysiłek całej redakcji Weekendu oraz innych osób, bo przecież oprócz mnie warsztatem dzielą się inni reporterzy i reporterki, choćby Paulina Dudek i Bartosz Józefiak – zachęca.

Każdy z uczestników finałowego etapu programu „Polska Stories” zostanie objęty kompleksową opieką redaktorską w trakcie pracy nad własnym reportażem, który zostanie opublikowany na Weekend.Gazeta.pl. Wszystkie teksty będą promowane na stronie głównej portalu oraz w jego serwisach społecznościowych. Zwieńczeniem projektu będzie wyłonienie najlepszego materiału przez jury, w skład którego wejdą przedstawiciele redakcji.

W programie mogą wziąć udział osoby do 30. roku życia, które mają już na koncie publikacje o charakterze dziennikarskim na łamach dowolnych środków masowego przekazu, serwisach internetowych, blogach, dziennikach, czasopismach, a także nie są na stałe związane z żadną ogólnopolską redakcją lub ich doświadczenie w pracy dziennikarskiej nie przekracza 5 lat. Udział w projekcie jest bezpłatny, a jego uczestnicy otrzymają wynagrodzenie za opublikowane reportaże.

Zgłoszenia do drugiej edycji „Polska Stories” można wysyłać do poniedziałku 22 maja br. za pośrednictwem strony projektu – tutaj lub za pomocą bezpośredniego linku do ankiety zgłoszeniowej

Weekend.Gazeta.pl to nowoczesny i atrakcyjny wizualnie serwis premium, w którym publikowane są między innymi reportaże, pogłębione wywiady i rozbudowane sylwetki, a artykuły ilustrowane są wielkoformatowymi zdjęciami. Magazyn łączy najwyższą dziennikarską jakość z najlepszymi wynikami zasięgowymi w swojej kategorii. Według badania Mediapanel w marcu 2023 r. odwiedziło go 3,9 mln użytkowników (real users), którzy wykonali 13,4 mln odsłon, średni czas spędzony na stronie to 14 min. i 33 s. Dzięki projektowi „Polska Stories” serwis angażuje się w poszukiwanie i kształcenie młodych reporterów i reporterek.

BIURO REKLAMY GAZETA.PL

ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

507095615

Monika Kotarska

Ekspert ds. reklamy internetowej Gazeta.pl