Aktualności

“Szkoła w czasie pandemii” – specjalny program o edukacji przygotowany przez Gazeta.pl, Radio TOK FM i Wyborcza.pl

Gazeta.pl, Radio TOK FM i Wyborcza.pl połączą siły w przeddzień nowego roku szkolnego – 31 sierpnia br. w radiowo-internetowym programie specjalnym poświęconym edukacji w czasie pandemii. Rozmowy m.in. z ekspertami, nauczycielami i dyrektorami szkół będą dostępne w sieci i na antenie już po godz. 7:00.

“Szkoła w czasie pandemii” to trzygodzinna multiformatowa transmisja wideo, podczas której Łukasz Kijek (Gazeta.pl), Dominika Wielowieyska (Radio TOK FM), Dorota Roman (“Gazeta Wyborcza”) oraz Mikołaj Chrzan (“Gazeta Wyborcza”) wraz z publicystami, ekspertami, a także dyrektorami szkół będą szukać odpowiedzi na pytania o pierwszy pełny pandemiczny rok szkolny.

Jak przygotowane są szkoły? Czy system jest gotów na szybki powrót do pracy zdalnej? Jakie są scenariusze rozwoju pandemii tej jesieni i zimy oraz jak wpłynie to na działalność szkół? – to tylko niektóre z kwestii, które poruszą prowadzący program specjalny dostępny po godz. 7:00 w sieci na stronach Wyborcza.pl, tokfm.pl i Gazeta.pl oraz na redakcyjnych profilach w mediach społecznościowych.

“Szkołę w czasie pandemii” rozpocznie Łukasz Kijek (Gazeta.pl), który w studiu Gazeta.pl porozmawia m.in. z Przemysławem Staroniem, nauczycielem roku 2018. Program w Radiu TOK FM poprowadzi Dominika Wielowieyska, która zaprosi słuchaczy i internautów na dyskusję z ekspertami do spraw edukacji i zdrowia. Finał przedsięwzięcia to z kolei łączenia Mikołaja Chrzana (“Gazeta Wyborcza”) z lokalnymi dziennikarzami “Gazety Wyborczej” rozmawiającymi z dyrektorami szkół oraz prowadzona przez Dorotę Roman (“Gazeta Wyborcza”) debata z udziałem dr. Pawła Grzesiowskiego, dr. Wojciecha Feleszki oraz Danuty Kozakiewicz, dyrektor SP nr 103 w Warszawie.

– Kolejny raz wspólnie z zaprzyjaźnionymi redakcjami Agory stawiamy na multimedialny projekt, którego najważniejszym celem jest podanie pełnej informacji najbardziej dociekliwym słuchaczom, czytelnikom i widzom – mówi Bartosz Raj, zastępca dyrektora strony głównej Gazeta.pl. – W przedsięwzięcie zaangażowanych jest ok. 50 osób. Wszyscy wierzymy, że edukacja jest jednym z najważniejszych, absolutnie fundamentalnym tematem dla Polek i Polaków. Dlatego nie tylko opowiemy o szkolnych tematach bezpieczeństwa i zdrowia, ale też spojrzymy na perspektywę uczniów, rodziców, nauczycieli i dyrektorów szkół. Dzięki współpracy z redakcjami “Gazety Wyborczej” i TOK FM zaprosiliśmy też do programu ekspertów od walki z wirusami oraz polityków. 

Aleksandra Sobczak, zastępczyni redaktora naczelnego “Gazety Wyborczej” dodaje – Od lat początek września to dla mnie stresujący i pracowity czas. Nie pamiętam jednak takiego lęku i bezradności, jak w tym roku. Z listów, które dostajemy od czytelników “Wyborczej”, wiem, że inni rodzice mają podobnie. Chcemy, żeby dzieci poszły do szkoły, bo nauka zdalna nas przerasta, jednocześnie boimy się zakażeń. Żeby zmierzyć się z tym problemem, uruchomiliśmy w “Gazecie Wyborczej” cykl publikacji opartych na informacjach od ekspertów, rodziców i nauczycieli. Nasi korespondenci śledzą sytuację w szkołach za granicą. Widzimy, że nie ma tu prostych rozwiązań, ale jest wielka potrzeba pogłębienia wiedzy. 

– To, co stanie się w szkołach, będzie mieć konsekwencje we wszystkich dziedzinach życia. Połączyliśmy siły mediów Agory, by nasz przekaz w tej sprawie był jeszcze mocniejszy – komentuje Piotr Zorć, zastępca redaktor naczelnej Radia TOK FM.

Wspólny projekt redakcji Gazeta.pl, Radia TOK FM i „Gazety Wyborczej” jest promowany w serwisach portalu Gazeta.pl i tokfm.pl, w serwisie Wyborcza.pl, w mediach społecznościowych, na antenie Radia TOK FM i na nośnikach reklamy zewnętrznej.

To kolejne wspólne, opiniotwórcze przedsięwzięcie redakcyjne, w którym siły łączą wszystkie trzy informacyjne media Agory – w lipcu br. można było śledzić powyborczy poranek Radia TOK FM, portalu Gazeta.pl i „Gazety Wyborczej”.

BIURO REKLAMY GAZETA.PL

ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

502 555 459

Marta Salińska

Ekspert Branżowy ds. reklamy internetowej Gazeta.pl