Aktualności

Strona główna Gazeta.pl rośnie najszybciej na rynku

Aż 65% więcej użytkowników odwiedziło stronę główną Gazeta.pl w maju br. w stosunku do tego samego okresu w zeszłym roku. Jeszcze większy wzrost – o 186% strona główna portalu odnotowała wśród użytkowników urządzeń mobilnych. To największy wzrost liczby użytkowników strony głównej wśród najpopularniejszych polskich portali internetowych.

Duży wzrost liczby użytkowników odwiedzających stronę główną Gazeta.pl to efekt ciągłej pracy nad jej rozwojem i zwrócenia szczególnej uwagi na doświadczenia użytkowników. Dla zespołu Gazeta.pl tworzącego stronę główną ważna jest zarówno jakość prezentowanych treści, jak i możliwie intuicyjny sposób korzystania z witryny czy jej szybkość.

Ponieważ coraz więcej ruchu na portalach internetowych pochodzi z urządzeń mobilnych, dostosowanie do nich strony głównej Gazeta.pl jest ważnym aspektem pracy zespołu portalu. – Nasze wyniki w ostatnich miesiącach pokazują, że obraliśmy dobrą drogę i spodziewam się, że w dalszym ciągu będziemy intensywnie rosnąć, także wśród użytkowników mobilnych. W maju strona główna Gazeta.pl była już trzecią największą mobilną stroną główną wśród dużych portali – mówi Artur Birnbaum, dyrektor badań i strategii Gazeta.pl.

Strona główna Gazeta.pl to ciekawe i unikalne treści, które na dłużej przyciągają uwagę użytkowników. Prezentuje aż 13 stałych cykli, które publikowane są o różnych porach dnia, od poniedziałku do niedzieli. Są wśród nich m.in. wywiady Grzegorza Sroczyńskiego z ludźmi nauki, ekonomistami, profesorami i intelektualistami na temat globalnych i społecznych problemów współczesnego świata (poniedziałki), „Sekcja piłkarska” – godzinny program wideo na żywo, w którym dziennikarze Sport.pl rozmawiają z gośćmi ze świata sportu (poniedziałki), „Zwykli niezwykli” – mikroreportaże wideo o ludziach, którzy mają niezwykłe umiejętności, zajęcia lub pasje (środy) czy „Piątki dla klimatu” – cykl poświęcony problemom i wyzwaniom klimatycznym (piątki).

Wśród najnowszych propozycji Gazeta.pl są cykle lifestyle’owe (czwartki, co dwa tygodnie): „Mapa smaków”, czyli kulinarna podróż po Polsce oraz „Stąd jestem” – cykl pokazujący najciekawsze miejsca w Polsce, a także program wideo na żywo „Studio Biznes”, w którym Łukasz Kijek z Next.Gazeta.pl w przystępny sposób przybliża zagadnienia gospodarcze, a Tomasz Korniejew z Moto.pl przedstawia nowości motoryzacyjne (środy).

Według badania Gemius/PBI w maju br. stronę główną Gazeta.pl odwiedziło 4,62 mln użytkowników, z czego aż 3,3 mln (71%) przeglądało ją na urządzeniach mobilnych. Średnio internauci spędzali na stronie głównej portalu 40 minut.

 

BIURO REKLAMY GAZETA.PL

ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

502 555 459

Marta Salińska

Ekspert Branżowy ds. reklamy internetowej Gazeta.pl