Aktualności

Sport.pl stawia na esport, autorskie analizy i cykle redakcyjne

Sytuację związaną z koronawirusem dotkliwie odczuli m.in. kibice, którzy w związku z brakiem rozgrywek na żywo jeszcze częściej szukają informacji sportowych w internecie. W czasie pandemii, gdy brakuje bieżących wydarzeń, redakcja serwisu Sport.pl stawia na esport, autorskie analizy i nowe cykle redakcyjne.
Mimo braku wydarzeń sportowych w ostatnich tygodniach, Sport.pl odnotowuje wzrost liczby użytkowników, którzy chętniej sięgają teraz po artykuły poświęcone historii sportu, sylwetkom swoich sportowych idoli czy wartościowe, autorskie teksty. Według danych Gemius/PBI w marcu br. Sport.pl odwiedziło 4,39 mln użytkowników (RU), co oznacza wzrost o 13,5% w stosunku do marca 2019 r. (3,86 mln RU) i wzrost o 13,5% w stosunku do lutego br. (3,87 mln RU).
– Brakuje meczów i zawodów, ale cały czas dzieje się coś, co wymaga szybkiej reakcji, docierania do źródeł i analiz. Przeżywamy historyczne chwile: pierwsze przełożone piłkarskie mistrzostwa Europy, pierwsze przełożone igrzyska, walka klubów o przetrwanie. Nasi autorzy mogą teraz poświęcić czas na przygotowywanie dłuższych tekstów – mówi Paweł Wilkowicz, redaktor naczelny Sport.pl. – Chcemy w tym czasie postawić na zupełnie nowe cykle redakcyjne i rozwinąć dział poświęcony esportowi, który teraz w szczególności bije rekordy popularności.
Ponieważ część uroku sportu tkwi w jego cykliczności – cotygodniowych kolejkach ligi, pucharowych wtorkach i środach, wielkich tenisowych turniejach rozgrywanych każdego roku w tej samej kolejności, redakcja Sport.pl codziennie proponuje czytelnikom nowe autorskie cykle redakcyjne.
„Sportowa rozmowa dnia” to wideo wywiad ze sportowcem lub osobą ze świata sportu, dotychczas w programie wystąpili m.in. Marcin Gortat, Adam Małysz czy Maciej Kawulski. „Tydzień z” to z kolei cykl, w którym dziennikarze serwisu przez tydzień koncentrują się na konkretnych postaciach ze świata sportu – na początek przybliżali internautom sylwetki piłkarzy, którzy mieli wielki talent, ale nie do końca spełnili pokładane w nich nadzieje. W najbliższym czasie redakcja Sport.pl planuje także kolejne cykle m.in. lifestyle’owy, poświęcony pasjom i hobby znanych sportowców.
Redakcja serwisu intensywnie rozwija także temat esportu – dział poświęcony wirtualnym rozgrywkom to jeden z kluczowych kierunków redakcyjnych na najbliższe kilkanaście miesięcy. W dziale Esport codziennie publikowane są nowe treści poświęcone temu tematowi: newsy, wywiady i autorskie analizy dziennikarzy Sport.pl. FIFA, Counter-Strike, Call of Duty, League of Legends, simracing – to najpopularniejsze gry i obszary w tej kategorii.

BIURO REKLAMY GAZETA.PL

ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

502 555 459

Marta Salińska

Ekspert Branżowy ds. reklamy internetowej Gazeta.pl