Projekt „Ryzykanci” realizowany przez Gazeta.pl we współpracy z agencją Panowie Programiści i TWIN Collective, zdobył liczne wyróżnienia i nominacje w konkursach branżowych. Kampania, która porusza temat zdrowia psychicznego mężczyzn, spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem czytelników i branży mediowej.
Nagrody i wyróżnienia:
- Srebro na MIXX AWARDS w kategorii MIXX for Good Purpose
- Innovation – 3 srebrne nagrody w kategoriach:
Dodatkowo, kampania „Ryzykanci” otrzymała nominacje w prestiżowym Konkursie Klubu Twórców Reklamy KTR w dwóch kategoriach:
- Entertainment for Good | People!
„Ryzykanci” to innowacyjna kampania społeczna, która łączy elementy rozrywkowe z poważnym tematem zdrowia psychicznego mężczyzn. Projekt, prowadzony przez legendę polskiego radia i telewizji Zygmunta Chajzera, zdobył uznanie zarówno wśród odbiorców, jak i branży. W kampanii wzięli udział m.in. Adam Małysz, Michał Szpak, Łukasz Piszczek, Piotr Zelt i Robert Kupisz.
Celem „Ryzykantów” jest normalizacja rozmowy o depresji i innych trudnościach sfery psychicznej z jakimi borykają się mężczyźni, oraz przełamanie tabu dotyczącego tych tematów. Aby dotrzeć do jak najszerszego grona, projekt jest promowany w formie interaktywnej, z quizami, wywiadami i materiałami edukacyjnymi dostępnymi na stronie ryzykanci.pl. W ramach akcji przygotowano także „apteczkę pomocową” – zbiór numerów telefonów zaufania oraz informacji o dostępnej pomocy psychologicznej.
Kampania powstała we współpracy z Fundacją ThePresja, a jej premiera miała miejsce 23 lutego, w Światowy Dzień Walki z Depresją. Zwycięstwa i nominacje w branżowych konkursach potwierdzają, że „Ryzykanci” to kampania społeczna, która zwraca uwagę, angażuje i ma szansę zmienić postrzegania tematu, który podejmuje.