Aktualności

Projekt „Bez LGBT+ nie ma Polski” z wyróżnieniem w kategorii Non profit oraz z Nagrodą Specjalną Golden Arrow

„Bez LGBT+ nie ma Polski” to kampania zrealizowana wspólnie przez Gazeta.pl, Wyborcza.pl, „Gazetę Wyborczą”, TOK FM i tokfm.pl, stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza oraz agencję MullenLowe – pomysłodawczynię akcji.

Idea kampanii i główny przekaz opierały się na „wykluczeniu” liter: L, G, B i T z tekstów na portalach i serwisach internetowych, na pierwszych stronach gazet, w mediach społecznościowych oraz rożnych treściach ważnych dla Polski i dla Polaków. Jeżeli odwiedziliście stronę główną Gazeta.pl 19 czerwca między godz. 7:00 a 14:00, zauważyliście, że z wielu tytułów znikały w tym czasie właśnie te literki. Bo tak, jak trudno wyobrazić sobie alfabet bez tych liter, tak niemożliwe jest istnienie Polski bez osób nieheteronormatywnych. To rzecz, która powinna być oczywista, ale trzeba ją z całą mocą powtarzać.

Projekt prowadziły Magda Karpińska i Karolina Deling-Jóźwik.

– Ogromnie się cieszę, że jury Kreatury doceniło naszą akcję. Wątek Polski i patriotyzmu w kontekście osób LGBTQ+ nie był wcześniej poruszany, a widać po szerokim zasięgu, że trafił na czuły grunt. O prawa osób LGBTQ+, które po prostu są podstawowymi prawami człowieka, walczymy w portalu na co dzień, ale to nie wystarcza. Przemyślane koncepty ‘w punkt’, taki jak ten, autorstwa Mullenlowe, pozwalają przebić się z przekazem, wywołać i emocje i refleksję – mówi Magda Karpińska.

– To jeden z moich ulubionych projektów. Ważny społecznie, bardzo widoczny na stronie głównej Gazeta.pl i rewelacyjnie odebrany zarówno przez czytelników, jak i naszych pracowników. Nagroda to przyjemny bonus, ale najważniejszym celem było, by zilustrować BRAK. Udało się i było to przejmujące – podkreśla Karolina Deling-Jóźwik.

BIURO REKLAMY GAZETA.PL

ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

502 555 459

Marta Salińska

Ekspert Branżowy ds. reklamy internetowej Gazeta.pl