Aktualności

Piotr Jończyk zwycięzcą drugiej edycji reporterskiego konkursu „Polska Stories”

„Polska Stories” to projekt magazynu Weekend.Gazeta.pl będący kuźnią przyszłych reportażystek i reportażystów. Przez ostatnie miesiące redakcja serwisu poszukiwała, a następnie kształciła finalistów konkursu. Wyróżnieni wzięli udział w warsztatach prowadzonych m.in. przez Olgę Gitkiewicz oraz opublikowali swoje reportaże na łamach portalu Gazeta.pl. Zwycięzcą drugiej edycji projektu został Piotr Jończyk, autor tekstu na temat szkoły przyjaznej społeczności LGBT+ w podkarpackiej Boguchwale.

„Polska Stories” to kilkumiesięczny program szkoleniowy dla młodych reportażystek i reportażystów, którzy rozpoczynają pracę w zawodzie. Już pierwsza edycja udowodniła, że program rzeczywiście ma na celu poszukiwanie przyszłych dziennikarzy. Ubiegłoroczny zwycięzca, Jan Rybicki, został stałym współpracownikiem magazynu Weekend.Gazeta.pl i regularnie publikuje na jego łamach. W serwisie ukazały się jak dotąd teksty trojga innych uczestników przygotowane w ramach profesjonalnej współpracy: Katarzyny SiekańskiejAleksandry Jesionki i Eweliny Wołosik.

Zachęcona pozytywnym odzewem czytelniczek i czytelników redakcja Weekend.Gazeta.pl zdecydowała się przygotować nową odsłonę projektu. Do prowadzenia drugiej edycji magazyn ponownie zaprosił wielokrotnie nagradzaną reportażystkę – Olgę Gitkiewicz. W warsztatach z uczestnikami tej edycji udział wziął również gość specjalny – związany z „Dużym Formatem” Paweł P. Reszka, a także dziennikarki serwisu Weekend.Gazeta.pl – Paulina Dudek i Paulina Mudant-Siwicka.

W kilkuetapowej rekrutacji wyłoniono dziesięcioro autorów z różnych obszarów Polski: Joannę Koślicką, Christiana Cieślaka, Alicję Serafin, Kamila Różyckiego, Kingę Kurysię, Klaudię Kuciej, Marię Nowak, Paulinę Gabrusionek, Piotra Jończyka i Zuzannę Cichocką. Finaliści “Polska Stories” przez kilka miesięcy pisali pod okiem mentorki projektu reportaże, które następnie zostały opublikowane na stronie głównej portalu Gazeta.pl. Spośród dziesięciu tekstów komisja konkursowa wybrała zwycięski materiał: „Męczy mnie, że cały czas wałkuje się ten sam temat. Taki jestem i co mam z tym zrobić?” autorstwa Piotra Jończyka. W jury konkursu zasiedli: Anna Budyńska, redaktorka naczelna Weekend.Gazeta.pl, Olga Gitkiewicz, reportażystka i mentorka programu „Polska Stories”, Rafał Madajczak, redaktor naczelny Gazeta.pl, Paulina Mudant-Siwicka, zastępczyni redaktorki naczelnej Weekend.Gazeta.pl, oraz Jan Rybicki, laureat pierwszej edycji konkursu.

– W wyróżnionych w konkursie tekstach możemy się przejrzeć niezależnie od tego, czy mieszkamy w mieście górniczym, na kujawsko-pomorskiej wsi albo w stolicy. Z pewnością nie są to lukrowane historie, ale w reportażach nie brakuje też czułości i zrozumienia dla bohaterów i bohaterek – mówi Anna Budyńska, redaktorka naczelna Weekend.Gazeta.pl.

– „Polska Stories” to ważny projekt i istotny wkład Weekend.Gazeta.pl w rozwój następnej generacji reporterek i reporterów, którzy będą decydować o stanie jakościowego dziennikarstwa w Polsce. Ale to też zwyczajne historie, które otwierają oczy. Dziękuję przy okazji każdemu z uczestników i uczestniczek „Polska Stories”. Dzięki wam wiemy, że dobrych historii nigdy nie zabraknie – mówi Rafał Madajczak, redaktor naczelny Gazeta.pl.

Partnerem II edycji Polska Stories jest Publio.pl – księgarnia z ebookami, audiobookami i eprasą. Dla finałowej dziesiątki uczestników Publio.pl ufundowało po dwa kody na ebook/audiobook, a dodatkowo dla zwycięzcy – na cały nadchodzący rok.

O obu edycjach „Polska Stories”, uczestnikach i tekstach można przeczytać na specjalnej stronie projektu Polska Stories.

Weekend.Gazeta.pl to nowoczesny i atrakcyjny wizualnie serwis premium, w którym publikowane są między innymi reportaże, pogłębione wywiady, rozbudowane sylwetki. Artykuły ilustrowane są wielkoformatowymi zdjęciami. To pierwszy tego typu magazyn w polskim internecie, który wyznaczył nowe standardy pisania i pokazywania jakościowych treści na rodzimych portalach.

BIURO REKLAMY GAZETA.PL

ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

502 555 459

Marta Salińska

Ekspert Branżowy ds. reklamy internetowej Gazeta.pl