Aktualności

„Odbetonowani” – wspólna akcja Gazeta.pl i Fundacji Pracowni Zmiany

 

Postępujący kryzys klimatyczny sprawia, że w wybetonowanych miastach trudno się żyje, a dodatkowo, dla wielu, takie rozwiązania nie są estetyczne. Z potrzeby zmiany tej sytuacji powstała wspólna akcja serwisu Gazeta.pl oraz Fundacji Pracowni Zmiany stworzonej przez Miasto Jest Nasze, której celem jest przygotowanie wizji przekształcenia przestrzeni publicznych w polskich miastach. W ramach inicjatywy od dziś, 16 sierpnia 2021 r. do najbliższego piątku czytelnicy Gazeta.pl znajdą specjalne materiały, a 20 sierpnia będą mogli obejrzeć nagranie z debaty dotyczącej sposobów zmiany betonowych polskich aglomeracji na bardziej prośrodowiskowe. 

Dziennikarze Gazeta.pl wraz z przedstawicielami Fundacji Pracowni Zmiany zapytali mieszkańców różnej wielkości miast, czego oczekują od swoich straszących betonem i kostką placów. Ich odpowiedzi zostały przełożone na język komputerowej wizualizacji, dzięki czemu od dziś, 16 sierpnia 2021 r. do najbliższego piątku na łamach portalu będzie można oglądać pomysły na poprawę otoczenia w Skierniewicach, Wrocławiu, Białej Podlaskiej, Gdańsku i Warszawie. Pierwsza z nich dotycząca Skierniewic jest już dostępna pod tym linkiem. W ciągu najbliższych dni na Gazeta.pl będzie można zobaczyć wizualizacje kolejnych miast. Projektowi „Odbetonowani” towarzyszyć będzie również debata, która odbędzie się 19 sierpnia br. w Pawilonie Kamień w Warszawie. Wśród jej panelistów znajdą się: Patryk Strzałkowski – Redaktor naczelny Zielona.gazeta.pl, Justyna Glusman, Dyrektor Koordynator ds. zrównoważonego rozwoju i zieleni w Urzędzie m.st. Warszawy, Agata Garstecka i Jacek Gęborys z inicjatywy Miasto Jest Nasze oraz Maciej Folta z Pracowni Zmiany. Nagranie ze spotkania udostępnione zostanie 20 sierpnia w portalu Gazeta.pl.

– Dzięki projektowi „Odbetonowani” chcemy pokazać zróżnicowanie przestrzeni publicznych w polskich miastach oraz powtarzające się, niekoniecznie dobre, wzorce w planowaniu przestrzennym – wyjaśnia Patryk Strzałkowski, Redaktor naczelny Zielona.gazeta.pl – Naszym celem jest także zdefiniowanie przyczyny betonozy, zrozumienie potrzeb, które za nią stoją, a następnie próba odpowiedzi na te same potrzeby w inny, prośrodowiskowy sposób – dodaje.

Akcja „Odbetonowani” to kolejny projekt Gazeta.pl, który ma przeciwdziałać skutkom kryzysu klimatycznego. Serwis od lat stara się bowiem działać na rzecz środowiska i walki ze zmianami klimatu, do czego zespół serwisu zobowiązał się w „Deklaracji redakcyjnej 2021”. Jako pierwszy portal horyzontalny w Polsce wyodrębnił dział dedykowany środowisku (Zielona.gazeta.pl), dzięki czemu czytelnicy i czytelniczki serwisu zyskują jeszcze więcej opartych na wiedzy naukowej treści z zakresu klimatu i środowiska. Dodatkowo, wiosną Gazeta.pl nawiązała partnerstwo z Koalicją Klimatyczną i Uniwersytetem Adama Mickiewicza oraz dołączyła do globalnej inicjatywy Covering Climate Now (CCNow), zrzeszającej kilkaset tytułów, w tym m.in.:  AFP, Bloomberg, Al Jazeera, CBS News, Libération, Die Tageszeitung. Celem tej organizacji jest edukacja oraz tworzenie „bardziej świadomych historii o klimacie”.

Gazeta.pl jest w czołówce największych polskich portali internetowych, a jej serwisy należą do wiodących w swoich kategoriach tematycznych. Prezentują użytkownikom różnorodne treści, m.in. artykuły oraz autorskie materiały wideo – dostępne także poprzez aplikacje na urządzenia mobilne. Według badania Mediapanel w lipcu 2021 roku serwisy grupy Gazeta.pl odwiedziło 17,2 mln użytkowników (real users), którzy wykonali 581,5 mln odsłon. Wśród najczęściej wybieranych serwisów znalazły się Wiadomosci.gazeta.pl, Plotek.pl, Sport.pl, Next.gazeta.pl, Moto.pl i eDziecko.pl.

BIURO REKLAMY GAZETA.PL

ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

510 022 410

Tomasz Orlicki

Ekspert branżowy ds. reklamy internetowej

biuroreklamy@agora.pl

Napisz e-mail