Aktualności

Nowy projekt Outriders i Gazeta.pl – reportaż z granicy USA i Meksyku w czterech odsłonach

Wyniki wyborów w Stanach Zjednoczonych będą miały wpływ na przyszłość świata. Nic więc dziwnego, że tamtejsza kampania wyborcza elektryzuje nie tylko Amerykanów. Ważną rolę odgrywa w niej zwłaszcza temat imigrantów. Kolektyw reporterski Outriders udał się na granicę amerykańsko-meksykańską, aby pokazać, jak wygląda tamtejsza codzienność. Materiały stworzone przez reporterów, w tym reportaż 360°, będzie można zobaczyć na stronie Gazeta.pl. 

Kolektyw Outriders dociera do miejsc, w których dzieją się historie ważne, choć często pomijane w przekazie medialnym. Tym razem jego dziennikarze udali się do Stanów Zjednoczonych, by pokazać życie na granicy amerykańsko-meksykańskiej. Wykorzystując niezwykle kreatywne podejście do różnych form dziennikarskich, przygotowali cztery materiały ukazujące tamtejszą rzeczywistość. Od 21 października br. na Gazeta.pl można oglądać reportaż 360° pt. „Old Camp”, od 23 października br. dostępny będzie materiał pt. „Through the Wall” – reportaż 360° z mapą, od 29 października br. – „Migrant Messages”, czyli projekt zapisów rozmów na WhatsApp z migrantami, a od 2 listopada br. – komiks o Dory Rodriguez, czyli historia aktywistki wspierającej migrantów rysowana przy pomocy sztucznej inteligencji. 

Migranci czy obcy, jak nazywa ich Donald Trump, odgrywają kluczową rolę w trwającej kampanii prezydenckiej w USA – mówi Kuba Górnicki z Outriders. – I choć te wybory wiele znaczą dla całego świata, to są szczególnie ważne dla Polski ze względu na trwającą wojnę w Ukrainie. Polska też mierzy się z problemem migracji, stąd też chcieliśmy się skupić na tym zjawisku. Tak zrodził się pomysł na projekt „Crossing Points”/ „Punkty przejściowe” – chcieliśmy przybliżyć to, co dzieje się na granicy amerykańsko-meksykańskiej, skoro to kluczowa sprawa w tych wyborach. Zaskoczyło nas wiele – zachowanie służb, organizacje wspierające migrantów czy zaangażowanie kościoła katolickiego i wiernych w pomoc migrantom – dodaje Górnicki. 

 W Gazeta.pl z uwagą śledzimy amerykańską kampanię, bo jesteśmy jej ciekawi tak samo, jak nasi czytelnicy. Co tydzień w piątek emitujemy specjalne wyborcze odcinki podcastu „Co to będzie w Ameryce”, a we wtorki serwujemy przegląd kampanijnych wydarzeń w pigułce. Współpraca z Outriders daje nam i naszym czytelnikom dodatkową perspektywę. Możemy wejść w wydarzenia, zobaczyć je od środka. Przeniesiemy się do obozu, gdzie migranci szukają schronienia, zobaczymy mur, poznamy historie ludzi w drodze z pierwszej ręki. Również w Polsce mierzymy się z problemem migracji i tak samo jak w Stanach, nie jest to problem jednowymiarowy. Dlatego tak ważne jest, byśmy widzieli, wiedzieli i rozumieli więcej – mówi Agata Kalińska, szefowa działu Nowe Trendy w Gazeta.pl. 

To nie pierwsza współpraca portalu Gazeta.pl z reporterami z Outriders. Do tej pory we współpracy z kolektywem reporterskim zrealizowany został m.in. reportaż o migracji z Libanu – „Wiza donikąd”, cykl „Białoruskie domino” o powyborczych wydarzeniach z 2020 r. u naszych wschodnich sąsiadów oraz projekt „Jeden dzień w…” we współpracy z serwisem Ukrayina.pl. Ten ostatni projekt przyniósł Outriders Paszport Polityki w kategorii „Kultura cyfrowa” za rok 2022. 

Gazeta.pl (Grupa Agora) jest w czołówce największych polskich portali internetowych, a jej serwisy należą do wiodących w swoich kategoriach tematycznych. Prezentują użytkownikom różnorodne treści, m.in. artykuły oraz autorskie materiały wideo – dostępne także poprzez aplikacje na urządzenia mobilne. Według badania Mediapanel we wrześniu 2024 r. serwisy Gazeta.pl odwiedziło 11,7 mln użytkowników (real users), którzy wykonali ponad 377,1 mln odsłon. Wśród najczęściej wybieranych serwisów znalazły się Sport.pl, Wiadomosci.Gazeta.pl, Plotek.pl, Next.Gazeta.pl, G.pl, Moto.pl, Kobieta.Gazeta.pl i eDziecko.pl. 

BIURO REKLAMY GAZETA.PL

ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

502 555 459

Marta Salińska

Ekspert Branżowy ds. reklamy internetowej Gazeta.pl