Weekend.gazeta.pl, który w tym roku obchodzi swoje siedmiolecie, przeszedł gruntowną metamorfozę. Serwis zyskał odświeżony layout stron artykułowych, a jego czytelnicy będą mogli korzystać z nowej strony głównej. W magazynie pojawią się nowe cykle i nowi autorzy. Dla reklamodawców powstała bardziej elastyczna oferta produktowa.
Weekend.gazeta.pl to nowoczesny i atrakcyjny wizualnie serwis premium, w którym publikowane są między innymi reportaże, pogłębione wywiady, rozbudowane sylwetki. Artykuły ilustrowane są wielkoformatowymi zdjęciami. To pierwszy tego typu magazyn w polskim internecie, który wyznaczył nowe standardy pisania i pokazywania jakościowych treści w rodzimych portalach. W lutym 2021 r. serwis zyskał nową oprawę – wszystko dzięki zmianie layoutu, nawigacji oraz sposobu prezentacji galerii zdjęciowych. Użytkownicy będą też sprawniej poruszać się po serwisie, bez problemów dotrą do tekstów z poprzednich wydań magazynu oraz obszarów tematycznych, które ich najbardziej interesują.
W odświeżonej odsłonie serwisu pojawi się więcej tekstów z kategorii Odpocznij, w których opisywane będą intrygujące, szerzej nieznane miejsca w Polsce i za granicą, a także materiały z kategorii Zrozum, czyli rozmowy i artykuły, które rzetelnie wyjaśnią to, co dzieje się dookoła nas. Redakcja skupi się również na materiałach z obszaru Poznaj, w którym pojawi się więcej tekstów historycznych czy materiałów z zagranicy, dotyczących zmian społecznych i obyczajowości, których brakuje w polskich mediach.
– Przez kilka lat działania Weekend.gazeta.pl udało nam się na wylot poznać naszych czytelników – mówi Anna Budyńska, redaktor naczelna magazynu/serwisu– Są bardzo wymagający – oczekują niesztampowych, wciągających historii oraz intrygujących bohaterów z krwi i kości. Nadal będziemy spełniać te oczekiwania na jak najwyższym poziomie, proponując jednocześnie nowe tematy. W najbliższym czasie skupimy się na miłości, ekologii, podpowiemy, jak i gdzie odpoczywać ciekawie i efektywnie, a ekscytujących wątków poszukamy w przeszłości i za granicą. Magazyn nadal będzie tworzył kilkuosobowy, stały zespół redakcyjny oraz kilkunastu autorów zewnętrznych – dodaje Budyńska.
Nowa odsłona serwisu to także nowe możliwości dla reklamodawców. W tym roku wprowadzono m.in. elastyczną siatkę reklamową dopasowaną do nowego layoutu serwisu, dzięki czemu reklamy klienta będą jeszcze lepiej wkomponowane w treści. Dodano też nową funkcjonalność – automatyczne wyłączenie programatycznych slotów reklamowych w momencie, gdy wykupione zostaje partnerstwo weekendu lub cyklu. Dodatkowo, zwiększona została widoczność metki partnera, a zajawki rekomendacji artykułów pojawiają się w oparciu o technologię Big Data.
Za nowy wygląd serwisu Weekend.gazeta.pl i wprowadzenie jego nowych funkcjonalności odpowiadały zespoły technologii oraz designu Agory.
Nowa odsłona Weekend.gazeta.pl będzie promowana w kampanii obejmującej stacje telewizyjne i radiowe (TVN, RMF FM, Radio TOK FM, Rock Radio, Radio Pogoda, Radio Złote Przeboje), cyfrowe nośniki OOH w całej Polsce, a także serwisy z grupy Gazeta.pl (display i wideo). Działania prowadzone od 5 lutego 2021 r. do końca miesiąca przygotował zespół marketingu oraz zespół designu Gazeta.pl.
Więcej informacji: https://weekend.gazeta.pl/weekend/7,177495,26752198,magazyn-weekend-gazeta-pl-zmienia-sie-dla-was.html
***
Gazeta.pl jest w czołówce największych polskich portali internetowych, a jej serwisy należą do wiodących w swoich kategoriach tematycznych. Prezentują użytkownikom różnorodne treści, m.in. artykuły oraz autorskie materiały wideo – dostępne także poprzez aplikacje na urządzenia mobilne. Wg badania Mediapanel w styczniu 2021 r. serwisy grupy Gazeta.pl odwiedziło 18 mln użytkowników (real users), którzy wykonali 615,6 mln odsłon. Wśród najczęściej wybieranych serwisów znalazły się Wiadomosci.gazeta.pl, Plotek.pl, Sport.pl, Next.gazeta.pl, Moto.pl, eDziecko.pl.