Aktualności

„Niewidzialny Park Narodowy” – multimedialny reportaż Gazeta.pl

Redakcja portalu Gazeta.pl przygotowała wyjątkowy multimedialny reportaż pt. „Niewidzialny Park Narodowy”. W materiale, przygotowanym przez Dominika Szczepańskiego i Patryka Strzałkowskiego, zaprezentowana została opowieść o społecznie projektowanym parku narodowym na Pogórzu Przemyskim, roboczo nazywanym Turnickim Parkiem Narodowym. Reportaż dostępny jest na stronie Niewidzialnyparknarodowy.pl.

Gazeta.pl ma ambicję, aby być najbardziej zielonym medium w Polsce. Portal nie tylko regularnie prezentuje na swoich łamach eksperckie materiały, ale także realizuje akcje mające na celu wywołanie szerszej dyskusji w przestrzeni publicznej. W najnowszym projekcie pt. „Niewidzialny Park Narodowy” dziennikarze Gazeta.pl zabierają czytelników w podróż do projektowanego Turnickiego Parku Narodowego. To multimedialna opowieść o jedynym w Polsce parku, który – choć formalnie nie istnieje – budzi skrajne emocje: u jednych nadzieję, a u innych lęk. O powstanie parku od dawna walczą aktywiści, ale projektowi sprzeciwiają się niektórzy mieszkańcy. Zgromadzony przez Patryka Strzałkowskiego i Dominika Szczepańskiego materiał jak w soczewce skupia problemy związane z ochroną przyrody w całej Polsce.

Ostatnie lata i czas pandemii, a także walka o Puszczę Białowieską czy oburzenie wywołane zatruciem Odry pokazały, że ochrona przyrody i ekologia są dla Polek i Polaków kwestiami kluczowymi. Postanowiliśmy więc przybliżyć im fragment kraju, który leży z dala od głównych atrakcji turystycznych, a wyróżnia się niesamowitą przyrodą i historią – tłumaczy wybór tematu multimedialnego reportażu Patryk Strzałkowski, redaktor naczelny serwisu Zielona.Gazeta.pl i szef Green Desku Gazeta.pl.

Reportaż „Niewidzialny Park Narodowy” został opublikowany na stronie Niewidzialnyparknarodowy.pl, a już jutro – w czwartek, 6 października br. będzie promowany na stronie głównej Gazeta.pl oraz w mediach społecznościowych. Materiał stworzyli dziennikarze Gazeta.pl, a wzbogacają go materiały wideo przygotowane przez Inicjatywę Dzikie Karpaty.

Tematyka ekologiczna od dawna jest bliska redakcji Gazeta.pl. Jako pierwszy portal horyzontalny w Polsce wyodrębniła ona międzyredakcyjny dział dedykowany środowisku (Green Desk), dzięki czemu jej czytelnicy i czytelniczki zyskują jeszcze więcej opartych na wiedzy naukowej treści z zakresu klimatu i środowiska. Dodatkowo, Gazeta.pl nawiązała partnerstwo z Koalicją Klimatyczną i Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza oraz dołączyła do globalnej inicjatywy Covering Climate Now (CCNow), zrzeszającej kilkaset tytułów, w tym m.in.: AFP, Bloomberg, Al Jazeera, CBS News, ‘Libération’ czy ‘Die Tageszeitung’.

BIURO REKLAMY GAZETA.PL

ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

507095615

Monika Kotarska

Ekspert ds. reklamy internetowej Gazeta.pl