Aktualności

„Nie musimy być pomiędzy, by opisywać rzeczywistość” – redakcja Gazeta.pl publikuje deklarację na 2022 rok

Ambicją redakcji Gazeta.pl jest zmienianie świata na lepsze poprzez skupianie się na ważnych kwestiach społecznych i poruszanie trudnych tematów. Prawa człowieka, wolne media, ekologia, edukacja, zdrowie psychiczne, generacja Z, inkluzywny język, fact checking, dziennikarstwo rozwiązań, opinie i komentarze to filary tegorocznych zobowiązań dziennikarek i dziennikarzy portalu.

Gazeta.pl to jedyny portal z deklaracją redakcyjną opisującą podejście i zasady działania jego dziennikarek i dziennikarzy. Znajdują się w niej najważniejsze założenia, którymi kieruje się zespół portalu przygotowując treści, a także podejmując tematy szczególnie ważne z perspektywy redakcji – jak prawa człowieka, edukacja czy wolność mediów. W tegorocznej deklaracji redakcja obiecuje również odwoływanie się do rzetelnej wiedzy oraz prezentowanie opinii na skomplikowane tematy, aby w ten sposób jeszcze lepiej wspierać czytelniczki i czytelników w poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące ich pytania.

– Nie jesteśmy najstarszym czy największym portalem, nasze nagłówki nie „krzyczą” najgłośniej. Umiemy natomiast uważnie obserwować ludzi i świat, a także mądrze reagować. Media są źródłem informacji, ale dziś powinny być też drogowskazem – mówi Karolina Deling-Jóźwik, dyrektorka programowa Gazeta.pl. – Nasza – trzecia już – deklaracja redakcyjna została bardzo pozytywnie przyjęta przez zespół, co jest ogromną wartością – dodaje.

Troska o respektowanie praw człowieka leży w DNA Gazeta.pl, dlatego ważne miejsce w deklaracji redakcyjnej zajmuje obietnica nietracenia nigdy z oczu tego tematu oraz dalszego opisywania m.in. protestów przeciw zaostrzeniu aborcyjnego prawa i radykalnemu ograniczeniu praw kobiet. Dziennikarki i dziennikarze portalu obiecują również opisywać sytuację na granicy, walczyć o dostęp do informacji i kontynuować współpracę z organizacjami pracującymi dla uchodźców.

W 2022 r. redakcja Gazeta.pl będzie także nadal walczyć w obronie niepublicznych mediów. W deklaracji zespół zobowiązał się do dalszego wspierania koleżanek i kolegów z innych redakcji wobec każdego ataku na ich wolność, niezależność i różnorodność.

Dziennikarki i dziennikarze portalu obiecują również angażować się w tematy ważne dla najmłodszego pokolenia Polaków – to m.in. kryzys klimatyczny, dbałość o język, nagłaśnianie przypadków łamania praw kobiet czy społeczności LGBT+ oraz słuchanie i pomaganie w kwestii zdrowia psychicznego.

Zespół portalu deklaruje, że nie zapomni też o tym, co daje oddech lub przyspiesza bicie serca. Tak, jak do tej pory, Gazeta.pl będzie obecna przy najważniejszych wydarzeniach rozrywkowych, lifestyle’owych i sportowych roku, w tym na zimowych igrzyskach olimpijskich i mundialu.

Pełna treść deklaracji jest dostępna na stronie głównej Gazeta.pl.

BIURO REKLAMY GAZETA.PL

ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

502 555 459

Marta Salińska

Ekspert Branżowy ds. reklamy internetowej Gazeta.pl