Nowy model pracy gazeta.pl

7 kobiet, czyli jak to zrobiliśmy

Zbudowanie i wdrożenie nowego modelu pracy, to ogromny wysiłek całej organizacji. W Gazeta.pl w intensywnym trybie pracował nad nim i koordynował go siedmioosobowy zespół złożony z samych kobiet. Każda z nich na co dzień zajmuje się innym aspektem działania organizacji, na potrzeby tego projektu stworzyły swego rodzaju “supergrupę”, która miała zadbać o powodzenie poszczególnych części projektu:

Agnieszka Siuzdak – Dyrektor Pionu Gazeta.pl, pomysłodawca, modus operandi i owner całego procesu wdrożenia nowego modelu pracy

Joanna Bednarek – HR Business Partner Gazeta.pl, była niezbędną częścią procesu odpowiedzialną za “ludzki” czynnik we wdrażaniu zmiany, prowadziła warsztaty na etapie badań pracowników i będzie odpowiedzialna za szkolenie pracowników wszystkich szczebli do wymagań nowego modelu

Magda Karpińska – kierownik ds. marketingu, na co dzień m.in. “rozmawia” z naszymi użytkownikami i klientami za pośrednictwem cyklicznych badań i ankiet. W tym projekcie “wysłuchała” wszystkich pracowników Gazeta.pl, przeprowadzając badania ankietowe, analizując ich wyniki (wyobraźcie sobie po trzysta odpowiedzi na każde pytanie otwarte w każdej ankiecie!) i uczestnicząc w warsztatach 

Marzena Szkolak – Dyrektor Rozwoju Marki Gazeta.pl, zajmuje się tutaj przede wszystkim zbieraniem feedbacku od pracowników, komunikacją badań i nowego modelu pracy, zarówno w codziennych newsletterach, za pośrednictwem narzędzi typu Slack czy Teams, ale i na zewnątrz, w mediach branżowych i na rynku

 Sylwia Olczak – specjalistka z zespołu wzrostu, w Gazeta.pl zajmuje się m.in. strategią pozyskiwania ruchu z social mediów, a w procesie nowego modelu pracy wspierała zarówno komunikację, jak i sam proces budowania i określania zasad nowego modelu

Ania Napłoszek – wieloletnia szefowa asystentek teamu zarządczego Gazeta.pl jest demonem organizacji, w tym procesie była więc opoką pilnującą, by nie pominąć żadnych szczegółów technicznych, organizacyjnych i związanych z nową funkcją biura

Małgorzata Korecka – projektantka, specjalistka UX i fanka różnego rodzaju warsztatów, w zespole nowego modelu pracy szkicowała całą formułę działania nowych zasad i zbudowała nową stronę intranetu m.in. z poradnikami dotyczącymi nowego modelu

Zespół spotykał się kilka razy w tygodniu na bieżąco koordynując proces badań pracowników i analizy ich wyników, komunikacji i koordynacji poszczególnych obszarów pracy. 

Co warte podkreślenia, Gazeta.pl nie posiłkowała się w  tym procesie żadną firmą zewnętrzną, wszystkie jego etapy wykonaliśmy w całości sami. Zespół jednak na bieżąco zbierał benchmarki zarówno z rodzimego rynku, jak i obserwując media i firmy zagraniczne.  Na samym początku pandemii kontaktowaliśmy się m.in. z różnymi biznesami z Włoch pytając, jak ta sytuacja wpływa na pracowników. Włosi podkreślali, że kluczowe jest zapewnienie pracownikom bezpieczeństwa emocjonalnego i psychicznego. Dlatego od połowy marca w naszej komunikacji wewnętrznej z pracownikami Gazeta.pl kładliśmy na to duży nacisk. Jako Agora bardzo szybko zorganizowaliśmy profesjonalną linię wsparcia psychologicznego, bezpłatną dla pracowników i współpracowników, i z ok. 15-procentową zniżką dla rodzin.

15 września nowy model pracy wszedł w życie. Co dalej? Do końca 2020 r. zaplanowaliśmy etap wdrożeniowy, w ramach którego m.in. przygotowana zostanie nowa przestrzeń biurowa w siedzibie Agory w Warszawie. Zostanie on zakończony kolejnym badaniem satysfakcji naszych pracowników. Od początku 2021 model ma już działać w trybie docelowym.

BIURO REKLAMY GAZETA.PL

ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

502 555 459

Marta Salińska

Ekspert Branżowy ds. reklamy internetowej Gazeta.pl