Aktualności

„Naszą partią jest Partia Czytelników” – Gazeta.pl publikuje deklarację na 2023 rok

Gazeta.pl to jedyny portal w Polsce z deklaracją redakcyjną opisującą podejście i zasady działania dziennikarzy, którzy chcą tworzyć internet na nowe czasy. Dziś – we wtorek, 3 stycznia br. na stronie głównej redakcja opublikowała już czwartą odsłonę swoich zobowiązań wobec czytelniczek i czytelników. Prawa człowieka, wolne media, nadchodzące wybory, galopująca inflacja, edukacja i ekologia – to część tematów, na których w najbliższych miesiącach skupi się redakcja Gazeta.pl. Tak jak do tej pory wśród treści portalu nie zabraknie rzetelnych informacji, opinii ekspertów oraz analiz.

„Naszą partią jest Partia Czytelników. Nie wiemy, jaki świat nas czeka, ale wiemy, jakim medium jest Gazeta.pl” – tymi słowami rozpoczyna się tegoroczna deklaracja redakcyjna Gazeta.pl. W roku wyborczym dziennikarki i dziennikarze portalu zapowiadają obiektywne informowanie o przebiegu kampanii, aby umożliwić czytelniczkom i czytelnikom podjęcie decyzji przy urnie w oparciu o fakty. Także takie problemy, jak agresja Rosji na Ukrainę czy kryzys ekonomiczny i klimatyczny wymagają „porządnych mediów”, o co zadbają zespoły Gazeta.pl oraz Ukrayina.pl.

– Już od trzech lat na początku stycznia Gazeta.pl deklaruje czytelnikom i czytelniczkom, co jest dla niej ważne – mówi Rafał Madajczak, redaktor naczelny Gazeta.pl. – Wierzymy w otwartość w rozmowie z odbiorcami i deklaracja jest tego przykładem. Każdy rok niesie swoją definiowaną wydarzeniami specyfikę, ale najważniejsze nigdy się w deklaracji nie zmienia. To nasza misja informowania bez pouczania oraz poszukiwanie mądrych rozwiązań.

Zapowiedzi zawarte w deklaracji redakcyjnej Gazeta.pl są regularnie podsumowywane w raportach zaangażowania, które stanowią formę rozliczenia się redakcji ze zobowiązań wobec czytelniczek i czytelników.

– Co ważne, nasza deklaracja redakcyjna to nie tylko puste słowa. Na przykład w 2022 r. wzięliśmy na sztandary troskę o lepszą edukację i we wrześniu zrealizowaliśmy akcję „Hakujemy HiT – lekcje krytycznego myślenia”, w ramach której podpowiadaliśmy uczniom, jak myśleć niezależnie w czasach, kiedy jest nacisk, żeby myśleć tak samo – dodaje Rafał Madajczak.

Ostatnie miesiące 2022 r. upłynęły m.in. pod znakiem wojny w Ukrainie, dlatego redakcja portalu Gazeta.pl na bieżąco relacjonowała i nadal będzie relacjonować najnowsze wydarzenia oraz przygotowywać eksperckie materiały. Z myślą o Ukraińcach mieszkających w Polsce w ubiegłym roku powstał serwis Ukrayina.pl – największy w polskim internecie. Gazeta.pl włączyła się także w działania mające zapewnić pomoc humanitarną mieszkańcom Ukrainy. Jako portal zaangażowany w ochronę praw człowieka Gazeta.pl po raz kolejny przyłączyła się też do świętowania Miesiąca Dumy. W ramach akcji „Jutro w Polsce” na Gazeta.pl pojawiły się nagłówki „z przyszłości”, które pozwoliły czytelniczkom i czytelnikom wyobrazić sobie, jak mogłaby wyglądać Polska przyjazna społeczności LGBTQA+. Gazeta.pl mocno skupia się również na walce o prawa kobiet. To dlatego w 2022 r. ukazał się poradnik „Jak pisać o kobietach?”, z którego mogą korzystać wszyscy dziennikarze w kraju. Dodatkowo, na Dzień Matki przygotowano stronę Niewidzialny Etat, a na niej kalkulator, który pozwala wyliczyć stawkę za pracę w domu oraz opiekuńczą, pokazując rząd wielkości pomijanego w gospodarce „niewidzialnego etatu”.

Deklaracja redakcyjna nie skupia się tylko na trudnych tematach. Wiedząc, jak bardzo wszyscy potrzebujemy oddechu, redakcja Gazeta.pl zapewnia, że nadal będzie ekscytować się m.in. wydarzeniami sportowymi czy kulturalnymi, a nawet finałowymi odcinkami popularnych seriali. Dziennikarze i dziennikarki zapowiadają również kilka nowości, które pokażą, w jaki sposób rozumieją tworzenie nowoczesnego medium.

Deklaracja redakcyjna Gazeta.pl została dziś opublikowana na stronie głównej portalu, można ją znaleźć tutaj.

***
Gazeta.pl jest w czołówce największych polskich portali internetowych, a jej serwisy należą do wiodących w swoich kategoriach tematycznych. Prezentują użytkownikom różnorodne treści, m.in. artykuły oraz autorskie materiały wideo – dostępne także poprzez aplikacje na urządzenia mobilne. Według badania Mediapanel w grudniu 2022 r. serwisy grupy Agora odwiedziło 18,6 mln użytkowników (real users), którzy wykonali 593,6 mln odsłon. Wśród najczęściej wybieranych serwisów znalazły się Kobieta.Gazeta.pl, Plotek.pl, Sport.pl, eDziecko.pl, Wiadomosci.Gazeta.pl, Moto.pl, Kultura.Gazeta.pl i Next.Gazeta.pl.

BIURO REKLAMY GAZETA.PL

ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

507095615

Monika Kotarska

Ekspert ds. reklamy internetowej Gazeta.pl