Projekt „Jutronauci” „Gazety Wyborczej” otrzymał pierwszą nagrodę, a format wideo portalu Gazeta.pl Myk! – drugą nagrodę w swoich kategoriach w prestiżowym konkursie INMA Global Media Awards 2018, natomiast wyróżnienie trafiło do Gazeta.pl za „Make Poland Great Again”. Wyniki konkursu zostały ogłoszone 4 czerwca br. w Waszyngtonie podczas 88. Annual INMA World Congress. Projekty Agory były jedynymi z Polski, które znalazły się w gronie finalistów tegorocznej edycji konkursu – o nagrody w 20 kategoriach rywalizowało łącznie 195 projektów z całego świata.
„Jutronauci” to nowatorski projekt „Gazety Wyborczej”, który zwyciężył w kategorii „Najlepsze działania PR i na rzecz społeczności” (Best Public Relations or Community Service Campaign). W ciągu czterech miesięcy trwania projektu redakcja dziennika przedstawiła 26 sylwetek jutronautów – osób prezentujących otwarte, nowoczesne i inteligentne postawy. W ramach projektu zorganizowano 5 spotkań na żywo, w których uczestniczyło tysiąc osób, a relacje dotarły do 468 tys. internautów; przyznano także specjalne stypendia „Bilet za horyzont” osobom i przedsięwzięciom w 7 kategoriach, wybranym przez mentorów i członków jury.
Prezentację projektu można znaleźć tutaj.
Format social video Myk! tworzony przez redakcję Gazeta.pl otrzymał drugą nagrodę w kategorii „Najlepszy debiut marki lub produktu, tworzący nowy segment odbiorców” (Best Launch of a Brand or Product to Create An Audience Segment). Myk! to internetowe wideo, które wpisuje się w trend wideo-porad online. Każdy odcinek w ciągu kilkadziesiąt sekund przedstawia sprytne pomysły na ciekawe wykorzystanie przedmiotów codziennego użytku, przerabianie starych rzeczy oraz tworzenie nowych, praktycznych rozwiązań.
Prezentację projektu można zobaczyć tutaj.
„Make Poland Great Again” to internetowy night-show informacyjny prezentujący satyryczne spojrzenie na politykę i bieżące wydarzenia, współtworzony przez duet Make Life Harder. Format został wyróżniony w kategorii „Najlepsze wykorzystanie wideo” (Best Use of Video). Pierwsza seria programu „Make Poland Great Again” była emitowana od września do grudnia 2017 r. i miała w sumie 16 odcinków, które wygenerowały łącznie 6,5 mln emisji w serwisie Gazeta.pl, 750 tys. wyświetleń na YouTube oraz 1,4 mln odtworzeń na Facebooku.
Prezentację projektu można zobaczyć tutaj.
Do konkursu INMA Global Media Awards 2018 zgłoszonych zostało 830 projektów od 220 firm medialnych z 39 krajów na całym świecie. Wśród uczestników znalazły się media prasowe, czasopisma, media cyfrowe, telewizyjne i radiowe. Zgłoszenia „Gazety Wyborczej” i Gazeta.pl rywalizowały m.in. z projektami amerykańskiego „The Wall Street Journal” czy szwedzkiego „Aftonbladet”.
Zespoły Agory były już wcześniej nagradzane w konkursie INMA Awards.
W 2017 r. II miejsce w kategorii „Najlepszy pomysł na wzmocnienie czytelnictwa wydania papierowego lub na zaangażowanie czytelników” zajęła „Gazeta Pisarzy” – specjalne wydanie „Gazety Wyborczej”. W 2016 r. jury konkursu doceniło dziennik za projekt „Objazdowe Muzeum Historii Polski” (w tej samej kategorii) oraz akcję społeczną „Pracownia miast” (za „Najlepsze działania PR i na rzecz społeczności”). W 2015 r. nagrodę zdobyła akcja „Gazety Wyborczej” „Polish Your English” (I nagroda w kategorii „Wykorzystanie wydarzenia do wzmocnienia marki”) oraz projekt z zakresu content marketingu „Otwórz miasto”, realizowany przez „Gazetę Co Jest Grane” i portal Gazeta.pl (III miejsce w kategorii „Najlepsze marketingowe rozwiązania dla reklamodawców”). W 2014 r. „Gazeta Wyborcza” z projektem „Trasy magiczne” zajęła II miejsce w kategorii „Najlepszy pomysł na pozyskanie lub zaangażowanie odbiorców treści cyfrowych”. Wcześniej projekty Agory znalazły się na liście zwycięzców INMA Awards w latach 2012-2007.
INMA Global Media Awards to jedne z najbardziej prestiżowych nagród dla wydawców na świecie. Konkurs, organizowany przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Mediów Informacyjnych INMA, nagradza najlepsze rozwiązania marketingowe w prasie.