Aktualności

Kampanie oparte o 1st party cookies w Gazeta.pl

 

Gazeta.pl chce jak najpełniej respektować wybory swoich użytkowników oraz dbać o bezpieczny ekosystem dla reklamodawców, co w dobie coraz silniejszego trendu ochrony prywatności oraz ciągłego rozwoju standardów rynkowych i inicjatyw legislacyjnych może być wyzwaniem. Portal nawiązał właśnie współpracę z OneTrust, liderem rozwiązań technologicznych do zarządzania prywatnością i bezpieczeństwem danych, zapewniając najwyższy standard w tym zakresie zarówno dla użytkowników, jak i reklamodawców. Jednocześnie Gazeta.pl rozpoczęła już tworzenie pierwszych kampanii w oparciu o 1st party cookies. 

 Gazeta.pl od lat konsekwentnie rozwija obszar privacy management, będąc rynkowym liderem w tej dziedzinie. W odpowiedzi na informację o likwidacji 3rd party cookies w przeglądarce Chrome portal wraz z partnerami – jako pierwszy w Polsce i jeden z pierwszych w Europie – zrealizował kampanię z wykorzystaniem danych 1st party i targetowania w oparciu o nie. 

 Podpisanie umowy z OneTrust doskonale wpisuje się w szereg działań podejmowanych przez Gazeta.pl w obszarze ochrony danych osobowych i zarządzania nimi. Współpraca z firmą pozwoli portalowi być na bieżąco z szybko zmieniającymi się regulacjami, wymogami technologicznymi oraz branżowymi wytycznymi, w tym IAB TCF (Transparency & Consent Framework). 

 – W Gazeta.pl wypełniamy obecnie zobowiązania prawne względem użytkowników z wykorzystaniem jednej z najlepszych na świecie platform do zarządzania prywatnością – mówi Bartosz Wysocki, dyrektor handlowy grupy Gazeta.pl. – Użytkownik, decydując o zgodzie na przetwarzanie przez nas danych, ma pewność, że korzysta z rozwiązania zgodnego z wszelkimi standardami rynkowymi, a jego wybory są respektowane przez wszystkich uczestników ekosystemu reklamowego. To bardzo ważna informacja także z punktu widzenia reklamodawców, którym zależy na bezpiecznym przetwarzaniu danych w zgodzie z najbardziej wyśrubowanymi normami – dodaje Wysocki. 

 Spełnianie oczekiwań klienta w zakresie jakości powierzchni reklamowych i bezpiecznego otoczenia jego komunikacji jest wielkim wyzwaniem, z którym muszą zmierzyć się współczesne media. 2021 rok przyniesie konieczność stworzenia otwartego, transparentnego i skalowalnego standardu rynkowego, pozwalającego precyzyjnie docierać do użytkowników nieakceptujących 3rd party cookies.  

 – Świat bez cookies będzie wymagał zwiększenia nakładu pracy na budowanie i umacnianie zaufania na linii użytkownik-ekosystem reklamowy – przyznaje Wysocki. – Wyzwaniem będzie skuteczne pozyskiwanie i respektowanie zgód użytkowników. To dlatego tak istotne jest innowacyjne podejście w tym zakresie. W Gazeta.pl mamy już doświadczenie w przeprowadzeniu kampanii 1st party i z pewnością będziemy rozwijać ten sposób tworzenia komunikacji reklamowej – dodaje Wysocki. 

Gazeta.pl jest w czołówce największych polskich portali internetowych, a jej serwisy należą do wiodących w swoich kategoriach tematycznych. Prezentują użytkownikom różnorodne treści, m.in. artykuły oraz autorskie materiały wideo – dostępne także poprzez aplikacje na urządzenia mobilne. Według badania Mediapanel w lutym 2021 r. serwisy Grupy Agora odwiedziło 17,1 mln użytkowników (real users), którzy wykonali 535,1 mln odsłon. Wśród najczęściej wybieranych serwisów znalazły się Wiadomosci.gazeta.pl, Plotek.pl, Sport.pl, Next.gazeta.pl, Moto.pl, eDziecko.pl.

BIURO REKLAMY GAZETA.PL

ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

507095615

Monika Kotarska

Ekspert ds. reklamy internetowej Gazeta.pl