Aktualności

Jeden News Dziennie – Gazeta.pl prezentuje nowy minimalistyczny serwis z eksperckim dziennikarstwem

 

We wtorek, 4 lipca br. ruszył Jeden News Dziennie – minimalistyczny serwis z eksperckim dziennikarstwem pozbawiony reklam, krzykliwych nagłówków i wszystkiego, co może rozpraszać uwagę odbiorców. Każdego dnia na jego łamach publikowany będzie jeden, najważniejszy materiał przygotowany z myślą o najbardziej zabieganych, ale ciekawych świata czytelnikach. Zarejestrowani użytkownicy będą mogli korzystać z serwisu bezpłatnie po zalogowaniu. To zupełnie nowa propozycja redakcji Gazeta.pl.

Zespół Gazeta.pl uwielbia eksperymentować i tworzyć nowe, unikalne projekty. Jednym z nich jest serwis Jeden News Dziennie, stanowiący radykalne podejście do dziennikarstwa w internetowym mainstreamie. Jest on niezwykle minimalistyczny, pozbawiony reklam, automatycznego wideo, galerii oraz zdjęć. Na stronie znaleźć można jedynie pogłębione teksty dotyczące ważnych dla Polski i świata tematów. To też próba odpowiedzi na coraz powszechniejsze zjawisko unikania newsów przez odbiorców – Jeden News Dziennie ma za zadanie odbudować zaufanie czytelników do mediów jako źródła potrzebnych i rzetelnie opracowanych informacji.

Jeden News Dziennie powstał jako odpowiedź na pytanie, jak może wyglądać odwrotność masowych mediów internetowych. Łączy inspiracje najlepszymi elementami uniwersum newsletterów takich jak Today’s Worldview “Washington Post” czy The 10-Point “Wall Street Journal” i minimalistycznych mediów w rodzaju Puck News, Tortoise Media czy “KiKŚ” – mówi Rafał Madajczak, redaktor naczelny Gazeta.pl. – Dziś najbardziej rewolucyjny jest powrót do podstaw – chcemy dać czytelnikom i czytelniczkom dziennikarstwo specjalistyczne w najczystszej postaci.

Serwis Jeden News Dziennie jest bezpłatny – aby z niego skorzystać, należy zalogować się na stronie Jedennewsdziennie.pl.

Materiały publikowane w serwisie będą tworzyć dziennikarki i dziennikarze portalu Gazeta.pl: Maria Mazurek, Patryk Strzałkowski, Jacek Gądek, Maciej Kucharczyk i Ewa Koszowski, oraz autorzy zewnętrzni, m.in. Andrzej Rudke i Michał Żakowski z Radia 357, Agnieszka Lichnerowicz z Radia TOK FM, Anna Widzyk z “Deutsche Welle”, Dorota Bawołek, wieloletnia korespondentka telewizyjna z Brukseli, obecnie prowadząca program “Onet Europa” oraz Katarzyna Juszczak-van Rooijen, wieloletnia korespondentka zagraniczna Polskiego Radia. Redaktorką prowadzącą projektu jest Elwira Krzyżanowska.

Tematyka Jeden News Dziennie obejmie najważniejsze kwestie z Polski i ze świata przedstawione w pogłębiony sposób. Autorzy serwisu będą nie tylko opisywali najważniejsze wydarzenia, ale także nakreślą ich kontekst, aby nie pozostawić czytelników z samym newsem. Na końcu każdego tekstu czytelnicy znajdą sekcję „Wykorzystane materiały”, w której umieszczona jest bibliografia, a także czas pracy nad materiałem, co w zamyśle twórców ma pomóc w budowaniu zaufania między medium a odbiorcą. W artykułach zamieszczana będzie również sekcja „Następne kroki”, w której pojawią się informacje dotyczące tego, co dalej będzie działo się z omawianym tematem.

 

Uruchomieniu serwisu towarzyszą działania promocyjne w internecie – m.in. w innych serwisach internetowych Gazeta.pl oraz w mediach społecznościowych, a także w stacjach radiowych Grupy Eurozet oraz w kinach sieci Helios.

 

BIURO REKLAMY GAZETA.PL

ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

507 095 615

Monika Kotarska

Ekspert ds. reklamy internetowej Gazeta.pl