Aktualności

Interaktywna historia browarnictwa w projekcie Pilsner Urquell i Gazeta.pl

„Idealny smak” to tytuł akcji content marketingowej realizowanej przez serwisy grupy Gazeta.pl z marką Pilsner Urquell i domem mediowym MEC. W ramach projektu powstała strona Idealnysmak.Gazeta.pl, która w nowoczesnej formie interactive storytelling przedstawia historię browarnictwa i opowiada o wszystkim, co związane z poszukiwaniem idealnego smaku piwa.

Akcja „Idealny smak” realizowana w portalu Gazeta.pl to połączenie treści redakcyjnych z działaniami reklamowymi dotyczącymi marki Pilsner Urquell. – Historia i kultura picia piwa w Polsce i na świecie oraz nieznane fakty dotyczące tego trunku to tematy interesujące dla czytelników Gazeta.pl. Stąd współpraca z ekspertem w tej dziedzinie – marką Pilsner Urquell. Podstawą naszych działań są wysokiej jakości treści, zaprezentowane w ciekawej graficznie i interaktywnej formie. Stawiamy na visual content, bo aż 70 % marketerów deklaruje, że jest to kierunek, nad którym obecnie pracują* – mówi Anna Gumkowska, dyrektor ds. content marketingu w Gazeta.pl.

Na stronie Idealnysmak.Gazeta.pl można znaleźć interaktywne treści stworzone na potrzeby akcji przez redakcje sześciu serwisów z grupy Gazeta.pl – Wiadomości, Pieniądze, Kultura, Podróże, Ugotuj.to i Logo24.pl. Smakosze piwa odkryją m.in. skąd bierze się kolor piwa, jak powstają beczki oraz jak zmieniły się polskie puby na przestrzeni lat. Opisane są tradycyjne metody warzenia piwa, zawody związane z browarnictwem, pomysły na przekąski oraz podróż po piwnej krainy – Czechach. Internauci zobaczą browary marki Pilsner, poznają jej historię i osoby na co dzień zajmujące się warzeniem piwa. Oprócz tradycyjnych publikacji wykorzystane zostały materiały wideo, zdjęcia i interaktywne mapy.

– Pilsner Urquell to piwo z bogatą tradycją i ponad 170-letnią historią, którą teraz chcielibyśmy się podzielić ze wszystkimi miłośnikami piwa. Wierzymy, że współpraca z portalem Gazeta.pl pozwoli nam opowiedzieć w sposób merytoryczny i ciekawy niezwykłą historię pierwszego złocistego piwa na świecie, którego smak pozostaje niezmienny od 173 lat – mówi Anna Dzierżek, Junior Brand Manager Pilsner Urquell, Kompania Piwowarska.

Strona Idealnysmak.Gazeta.pl powstała z zastosowaniem technologii RWD (responsive web design), dzięki czemu dostosowuje się do rozmiaru ekranu i jest czytelna na urządzeniach mobilnych. Serwis jest także niezwykle atrakcyjny wizualnie, m.in. poprzez użytą technikę parallax scrolling, która tworzy iluzję głębi na dwuwymiarowym obrazku dzięki przesuwaniu się tła wolniej niż pozostałych elementów serwisu.

Akcja „Idealny smak” wystartowała dziś, w czwartek, 17 września br. i potrwa miesiąc.

idelanysmak_gazeta.pl_pilsner

*Dane za: Content Marketing Institute, Benchmarks, Budgets and Trends, 2015, przykładowe dane z rynku UK

BIURO REKLAMY GAZETA.PL

ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

507095038

Emilia Kaczmarek-Muszel

Ekspert ds. reklamy online