Trzy gry, trzy 12-dniowe sesje i ponad setka transmisji o łącznej długości ponad 300 godzin – to wszystko czeka na fanów esportu m.in. w serwisie Sport.pl. W środę, 7 października br. rusza druga edycja POLISH ESPORT CUP 2020. Zawody organizowane są w ramach współpracy Sport.pl, organizacji esportowej PACT, marek ACTINA i SFERIS.pl.
Sport elektroniczny to jeden z kluczowych obszarów zainteresowania redakcji Sport.pl, która intensywnie rozwija dział Esport poświęcony wirtualnym rozgrywkom. Użytkownicy znajdą w nim publikowane codziennie m.in. newsy, wywiady i autorskie analizy dotyczące gier takich, jak: FIFA, Counter-Strike, Call of Duty, League of Legends czy z kategorii simracing.
– Pierwsza edycja POLISH ESPORT CUP 2020 utwierdziła nas w przekonaniu, że esport jest dobrym kierunkiem rozwoju. Projekt okazał się ogromnym sukcesem! Liczba wykonanych odsłon w kanałach Sport.pl i Gazeta.pl przekroczyła 220 milionów odsłon, a informacje opublikowane w kanałach social media miały ponad 1,25 milionów wyświetleń. W turnieju wzięło udział ponad 2 tysiące zawodników, a aż 5 drużyn po zakończeniu rozgrywek podpisało umowy o współpracę z profesjonalnymi organizacjami esportowymi. Z tego powodu naturalne było dla nas ponowne zaangażowanie się we współpracę przy organizacji kolejnej edycji turnieju – tłumaczy Przemysław Kobus, ekspert marketingu sportowego w Sport.pl.
Podczas Polish Esport Cup fani sportów elektronicznych będą mogli obejrzeć ponad setkę transmisji z rozgrywek, które łącznie potrwają ok. 300 godzin. Relacje na żywo będą dostępne na profilu Sport.pl na Facebooku oraz na platformie Twitch.tv. Na portalu Sport.pl będzie można również znaleźć na bieżąco aktualizowane informacje dotyczące turnieju, a także wywiady z zawodnikami, trenerami oraz ekspertami poszczególnych gier.
– Cieszę się niezmiernie, że mogę realizować drugi projekt pod nazwą POLISH ESPORT CUP 2020. Po pierwszej edycji wyciągnęliśmy sporo wniosków, co zaowocowało zmianami w tej, która właśnie dzisiaj się rozpoczyna. Jestem przekonany, że podzielenie turnieju na trzy mniejsze edycje przyniesie dużo więcej rywalizacji i emocji – mówi Marcin Kurzawski, właściciel organizacji esportowej PACT i główny organizator turnieju.
W trakcie drugiej edycji POLISH ESPORT CUP 2020 uczestnicy sprawdzą swoje umiejętności w trzech grach: Counter-Strike: Global Offensive, VALORANT oraz Assetto Corsa. Rywalizacja będzie się odbywać w trzech 12-dniowych turach. W każdej z nich uczestnicy, którzy zgłoszą się do rywalizacji, będą mieli okazję zagrać również ze swoimi idolami. Najlepsze drużyny oraz zawodnicy w Polsce otrzymają specjalne zaproszenia do udziału w rozgrywkach. Wśród nich będą m.in. Wiktor „TaZ” Wojtas i Filip „NEO” Kubski, którzy byli członkami legendarnej „Złotej Piątki” oraz ekipy Virtus.pro, a obecnie tworzą organizację esportową Honoris. Łączna pula nagród dla uczestników drugiej edycji turnieju wynosi 54 000 zł.
– Po raz drugi wychodzimy do polskiej społeczności esportowej z ciekawym projektem pod nazwą POLISH ESPORT CUP 2020. Stawiamy poprzeczkę coraz wyżej. Poszerzyliśmy zakres współpracy zarówno, jeżeli chodzi o marki – WD, CREATIVE czy Dell, jak również o komunikację, szczególnie skierowaną do środowisk związanych z gamingiem i esportem – podkreśla Michał Miłkowski, koordynator ds. Rozwoju marki Actina.
Sport.pl jako pierwszy serwis sportowy w Polsce zaangażował się w organizację wydarzenia dla fanów rozgrywek elektronicznych. Pierwsza edycja POLISH ESPORT CUP 2020 miała miejsce na przełomie kwietnia i czerwca 2020 r. Organizatorzy wydarzenia postawili na trzy turnieje w ramach jednego projektu, które skierowane były zarówno do amatorów, jak i półprofesjonalnych graczy. Rozgrywki miały na celu wyłonić nowe talenty na scenie gier, tj. Counter Strike: Global Offensive, jak również w nowo powstałym tytule Valorant.
Druga edycja POLISH ESPORT CUP 2020 potrwa aż do 29 listopada br. Turniej organizują Sport.pl, organizacja esportowa PACT oraz marki ACTINA i SFERIS.pl.