W środę, 31 stycznia br. na stronie głównej Gazeta.pl zadebiutuje wideopodcast pt. „Slay Show”. To rozmowy poświęcone równości i tolerancji, które poprowadzi Shady Lady – znana polska drag queen. Ze swoimi gośćmi porozmawia m.in. o tym, jak wygląda życie społeczności osób LGBTQ+ w Polsce.
– Marzy mi się świat, w którym panuje zrozumienie i akceptacja, a co za tym idzie – równość – tłumaczy Natalia Kurczak, redaktorka naczelna serwisów lifestyle’owych Gazeta.pl. – Równe prawa i szanse, aby każdy mógł czuć się dobrze i bezpiecznie w naszym kraju, bez względu na to, kogo kocha. Stąd pomysł na wideopodcasty o równości prowadzone przez drag queen. Chcemy oddać łamy Gazeta.pl fantastycznej prowadzącej, przedstawicielce polskiej sceny drag, żeby mówić obiektywnie i jak najbardziej zrozumiale o osobach LGBTQ+.
„Slay Show” poprowadzi znana polska drag queen Shady Lady, która wraz z zaproszonymi gośćmi porozmawia nie tylko o równości i tolerancji, ale także o tym, jak wygląda życie społeczności LGBTQ+ w Polsce. Do pierwszej edycji programu zaproszony został m.in. Przemek Staroń, nauczyciel i wykładowca, z którym Shady Lady będzie dyskutować o polskiej edukacji oraz szkole marzeń. W kolejnych odcinkach pojawią się także Władek BeautyBoy, czyli twórca pierwszego w Polsce kanału beauty prowadzonego przez chłopaka oraz Madlen Revlon, czyli Magda Marcinkowska, prekursorka kultury ballroom w Polsce i współzałożycielka pierwszego vogue’owego Kiki House – House of Army.
Premiera pierwszego odcinka została zaplanowana na środę, 31 stycznia br. Rozmowy w ramach pierwszego sezonu „Slay Show” będą publikowane co dwa tygodnie na stronie głównej Gazeta.pl.
Gazeta.pl to jedyny portal z deklaracją redakcyjną, który chce zmieniać świat na lepsze, skupiając się na ważnych kwestiach społecznych i poruszając trudne tematy. Portal stawia na akcje specjalne i angażuje się w walkę o równouprawnienie oraz prawa człowieka, m.in. wspierając społeczność LGBT+.
Gazeta.pl jest w czołówce największych polskich portali internetowych, a jej serwisy należą do wiodących w swoich kategoriach tematycznych. Prezentują użytkownikom różnorodne treści, m.in. artykuły oraz autorskie materiały wideo – dostępne także poprzez aplikacje na urządzenia mobilne. Według badania Mediapanel w grudniu 2023 r. serwisy grupy Agora odwiedziło 18,5 mln użytkowników (real users), którzy wykonali ponad 867,8 mln odsłon. Wśród najczęściej wybieranych serwisów znalazły się Kobieta.Gazeta.pl, Plotek.pl, Sport.pl, Wiadomosci.Gazeta.pl, Next.Gazeta.pl, eDziecko.pl i Kultura.Gazeta.pl.