Aktualności

Gazeta.pl z nagrodą INMA Global Media Award 2022

Projekt Gazeta.pl zwyciężył w kategorii Najlepsza kampania społeczna i PR prestiżowego konkursu Global Media Awards organizowanego przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Mediów Informacyjnych INMA. Jury nagrodziło zespół portalu za akcję „Alarm dla klimatu” stworzoną wraz z Koalicją Klimatyczną. Ogłoszenie laureatów odbyło się 9 czerwca br. To już trzecia z rzędu nagroda INMA dla Gazeta.pl.  

Gazeta.pl ma ambicję, aby być najbardziej zielonym medium w Polsce i aktywnie włącza się w walkę z kryzysem klimatycznym. Jednym z przejawów zaangażowania redakcji w działania na rzecz środowiska był projekt „Alarm dla klimatu”. W odpowiedzi na apel portalu oraz Koalicji Klimatycznej 29 października 2021 r. w sześciu polskich miastach (Warszawa, Poznań, Łódź, Gdańsk, Bydgoszcz i Szczecin) uruchomiono miejskie systemy alarmowe, aby w ten niezwykły sposób podkreślić wagę szczytu klimatycznego COP26. Akcja była symbolicznym wezwaniem decydentów do podjęcia natychmiastowych działań zapobiegających dalszej zmianie klimatu i chroniących ludzkość przed ich tragicznymi konsekwencjami. Zgodnie z danymi Newton Media „Alarm dla klimatu” dotarł do 500 mln odbiorców na całym świecie.

Do tegorocznej edycji INMA Global Media Awards zgłoszono aż 854 projekty z 46 krajów. Wśród finalistów w kategorii Najlepsza kampania społeczna i PR (Best Public Relations or Community Service Campaign) obok akcji Gazeta.pl znalazły się m.in. projekty zrealizowane przez polski Ringier Axel Springer, niemiecki „Bild” czy indyjską grupę medialną Bennett, Coleman and Co. Ltd.

„Alarm dla klimatu” to kolejny projekt Gazeta.pl doceniony przez jury INMA. W ubiegłym roku zespół portalu zdobył pierwsze miejsce za działania na rzecz społeczności LGBT+, w tym m.in. serial dokumentalny „Rodzina+” autorstwa Niny Cieślińskiej. W 2020 r. Gazeta.pl otrzymała nagrodę INMA za wydanie ostatniego, symbolicznego numeru tygodnika „Twój Weekend”. Wcześniej redakcja zdobyła także drugą nagrodę za format social wideo „Myk!” oraz wyróżnienie za internetowy night-show informacyjny „Make Poland Great Again”.

International News Media Association (INMA) jest światową organizacją zrzeszającą firmy z branży mediów. W konkursie INMA Global Media Awards nagradzane są wybitne osiągnięcia w zakresie działań marek informacyjnych, wykorzystania platform mediowych, subskrypcji, rozwoju biznesu oraz danych i insightów. Więcej informacji: https://www.inma.org/

BIURO REKLAMY GAZETA.PL

ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

502 555 459

Marta Salińska

Ekspert Branżowy ds. reklamy internetowej Gazeta.pl