Aktualności

Gazeta.pl wspiera strajk kobiet zmieniając stronę główną i logo

Dziś, 28 października 2020 r. Gazeta.pl dodała do swojego logo symbol strajku kobiet – błyskawicę i hasło „Kobiety walczą”, wspierając protesty i wolność wyboru. Zmieni się też strona główna portalu, na której w ramach strajku zostanie opublikowanych mniej tekstów informacyjnych, które zastąpi specjalna deklaracja zespołu portalu.

– Gazeta.pl staje w obronie grup potrzebujących wsparcia. Niezależnie, czy są to medycy toczący heroiczną walkę z koronawirusem i bałaganem w służbie zdrowia, czy kobiety broniące swych praw i wolności. Wierzymy w równość, podmiotowość i prawa człowieka. Taką organizację chcemy budować i w takim kraju chcemy żyć. Dlatego zdecydowaliśmy się na wsparcie strajkujących. I dlatego umożliwiamy wzięcie udziału w strajku pracownikom, którzy chcą to zrobić – mówi Agnieszka Siuzdak, dyrektorka pionu Gazeta.pl.

28 października br. część artykułów na stronie głównej Gazeta.pl zastąpi grafika z czerwoną błyskawicą – symbolem protestów kobiet – wraz z tytułem „Tu miał być tekst informacyjny, ale dziś strajkujemy!”. Po kliknięciu w niego, użytkownicy będą mogli przeczytać tekst Karoliny Deling-Jóźwik, szefowej wydawców strony głównej Gazeta.pl, w którym tłumaczy ona zaangażowanie redakcji w protest.

– Przyszedł dzień, kiedy kobiety stanęły wyprostowane i zaklęły siarczyście. Wielu się zdziwiło, a my nie rozumiemy, dlaczego. Jedyne, co dziś dziwi, to że w XXI wieku, w środku Europy, musimy walczyć o prawa kobiet i prawa człowieka. Gazeta.pl jest dziś z Wami, strajkującymi! – deklaruje w swoim tekście Karolina Deling-Jóźwik, pod którym podpisało się 100 pracowniczek i pracowników portalu.

Wsparcie strajku kobiet to kolejny przykład realizacji „Deklaracji Gazeta.pl na nowe czasy”. Jednym z jej elementów jest obietnica angażowania się w sprawy ważne społecznie. W połowie października br. redakcja opublikowała serial dokumentalny Gazeta.pl o polskich rodzinach LGBT+ – „Rodzina+”, wspiera także medyków w ramach inicjatywy “Wspieramy Was – Raport z pierwszej linii”. Wcześniej jako pierwsza apelowała: „Załóż Maskę”, od początku wspierała akcję #zostanwdomu i wraz z Czytelnikami Gazeta.pl ufundowała respirator dla Szpitala w Suchej Beskidzkiej.

BIURO REKLAMY GAZETA.PL

ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

502 555 459

Marta Salińska

Ekspert Branżowy ds. reklamy internetowej Gazeta.pl