Aktualności

Gazeta.pl w erze “nowej normalności” – deklaracja zespołu portalu

Rok 2020 przejdzie do historii jako czas kryzysów: zdrowotnego, gospodarczego, politycznego oraz klimatycznego. To jednocześnie początek ery “nowej normalności”, w której szczególnie ważne są rzetelne i sprawdzone informacje. Gazeta.pl w tym czasie chce być dla użytkowników medium pierwszego wyboru, dlatego zespół portalu opublikował dziś – w piątek, 8 maja br. na stronie głównej wyjątkową “Deklarację Gazeta.pl”.

W deklaracji znajdują się najważniejsze zasady, którymi zespół portalu kieruje się, przygotowując treści, a także tematy szczególnie ważne z perspektywy redakcji. Gazeta.pl chce wspierać czytelników w poszukiwaniu odpowiedzi na ważne pytania, szukając ich u źródła i kierując bezpośrednio do ekspertów: lekarzy, ekonomistów i innych specjalistów, którzy współpracują z portalem. Redaktorki i redaktorzy Gazeta.pl będą szukać także odpowiedzi na pytania „jaki świat czeka nas po pandemii?” i „czym będzie nowa normalność?”.

Zespół Gazeta.pl nie zapomina, że w obecnej sytuacji potrzebna jest także chwila oddechu, dlatego w wybranych działach redakcyjnych czytelnicy nie znajdą wiadomości na temat koronawirusa i związanego z nim kryzysu. – W obecnej sytuacji, która u wielu osób może wywoływać dodatkowe, negatywne emocje, nie chcemy ich dodatkowo potęgować. Chcemy przekazywać informacje w sposób uczciwy, rzetelny i niebudzący niepotrzebnego strachu, a także podawać tylko sprawdzone, najważniejsze i najnowsze wiadomości. Świadomie nie epatujemy „czerwonymi paskami”, piszemy bez szukania taniej, opartej na negatywnych emocjach, sensacji – mówi Łukasz Kijek, redaktor naczelny serwisów informacyjnych Gazeta.pl.

Oprócz obietnicy przygotowywania rzetelnych i sprawdzonych wiadomości, Gazeta.pl ma także opisywać bieżące problemy i angażować się w ważne sprawy społeczne. Redakcja portalu przypomina, że jako pierwsza apelowała o zakładanie masek oraz od początku wspierała akcję #zostańwdomu, a po wybuchu pandemii wraz z czytelnikami ufundowała respirator dla szpitala w Suchej Beskidzkiej.

Ważne miejsce w “Deklaracji Gazeta.pl” zajmuje temat środowiska naturalnego i kryzysu klimatycznego – to kwestie szczególnie bliskie redakcji, która od dłuższego czasu zachęca swoich czytelników do ekologicznych postaw i deklaruje, że chce być najbardziej zielonym medium w Polsce. Robi to w ramach licznych “zielonych” cykli, w tym “Piątków dla klimatu”, które dziś obchodzą swoje pierwsze urodziny, a także poprzez Zielony Newsletter i na stronie Zielona.Gazeta.pl.

Pełna treść deklaracji jest dostępna na stronie głównej Gazeta.pl oraz w mediach społecznościowych portalu.

BIURO REKLAMY GAZETA.PL

ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

502 555 459

Marta Salińska

Ekspert Branżowy ds. reklamy internetowej Gazeta.pl