Aktualności

Gazeta.pl rozprawia się z głównymi grzechami internetu

W maju tego roku Gazeta.pl zapytała czytelników „Co Cię wkurza w portalach?”. Odpowiedzi udzieliło ponad 2000 internautów i internautek, którzy wymienili osiem głównych problemów portali internetowych. Redakcja postanowiła się z nimi zmierzyć i poszukać rozwiązań zmieniających portal w bardziej przyjazny czytelnikom. Wprowadzane zmiany stanowią zapowiedź nowej strategii i pozycjonowania Gazeta.pl.  

Akapity o niczym, błędy, clickbait, reklamoza, wtórność i powierzchowność, influenceryzm, politpropaganda, tendencyjność i niedopasowanie – oto główne grzechy portali internetowych wymieniane przez uczestników i uczestniczki ankiety „Co cię wkurza w portalach”. Po przeanalizowaniu danych redakcja Gazeta.pl postanowiła zaproponować zmiany mające na celu lepsze dopasowanie portalu do oczekiwań czytelników. O podjętych krokach redaktor naczelny Gazeta.pl Rafał Madajczak poinformował w artykule opublikowanym dziś, 11 grudnia 2024 – link.

Co zmieniło się w Gazeta.pl dzięki uwagom czytelników? Przede wszystkim wdrożono nowy system prezentowania treści informacyjnych w redakcjach Wiadomości i Next, w którym główna informacja znajduje się w pierwszym akapicie, a cały artykuł jest podzielony na wyraźne i bardziej informacyjne sekcje. Zwiększyła się też obecność w portalu eksperckiego podcastu „Co to będzie” oraz pojawiły się działania zmniejszające liczbę błędów w tekstach. Dodatkowo, częściej niż dotychczas przypominane są najważniejsze informacje dnia, które prezentowane są w odpowiednim kontekście. Zespoły produktowe również pracują nad rozwiązaniami na stronie głównej i artykułowej uwzględniającymi oczekiwania czytelników i czytelniczek. Wyłączono także możliwość dodawania plusów przy komentarzach, żeby uniemożliwić zorganizowane promowanie niektórych wypowiedzi i zwiększyć uczciwość dyskusji.

– W nowej strategii mówimy, że Gazeta.pl tworzy treści dla swojego głównego klienta. Nie jest nim jednak żaden algorytm czy pozycja w tabelce. Jest nim czytelnik. Oczywiście nie porzucamy ambicji zasięgowych: chcemy, żeby jak najlepsze treści trafiały do jak największej liczby ludzi, ale podejście „reader first” wypisaliśmy na sztandarach i zaczęliśmy działać – komentuje wprowadzone zmiany Rafał Madajczak, redaktor naczelny Gazeta.pl.

Zaproponowane udoskonalenia zapowiadają nową strategię contentową oraz wizerunkową portalu Gazeta.pl. Pierwsze efekty jej wdrożenia pojawią się wiosną przyszłego roku.

BIURO REKLAMY GAZETA.PL

ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

502 555 459

Marta Salińska

Ekspert Branżowy ds. reklamy internetowej Gazeta.pl