Od dziś – środy, 19 września br. wszyscy internauci wchodzący na stronę główną Gazeta.pl zobaczą jej odświeżoną odsłonę. Oprócz uporządkowanych treści i formatów reklamowych, użytkownicy portalu będą mogli szybciej sięgać do interesujących ich materiałów dzięki szybszemu ładowaniu się strony, a reklamodawcy skorzystają z nowych, efektywne rozwiązania dopasowane do ich oczekiwań.
Nowy wygląd strony głównej Gazeta.pl oraz zastosowane rozwiązania były sprawdzane od jesieni ub.r. i poddawane ocenom użytkowników portalu w trzech turach testów. Zmiany objęły nie tylko pełną wersję strony www, ale także wersję mobilną, której wygląd jest teraz spójny z wersją desktopową – strony przeglądane na różnych urządzeniach mają taką samą typografię, kolorystykę i ikony.
– Strona główna to wizytówka portalu, dlatego chcieliśmy uatrakcyjnić jej warstwę wizualną i uspójnić język graficzny tak, żeby odzwierciedlały strategię marki Gazeta.pl – mówi Marcin Gadziński, dyrektor zarządzający portalu. – Jednocześnie naszym celem było dopasowanie strony do zachowań, zainteresowań i potrzeb internautów, których opinie stanowiły dla nas ważny wyznacznik kierunku zmian. Nowa strona to nie rewolucja, ale ewolucja – postawiliśmy na zwiększenie szybkości ładowania strony oraz uporządkowanie treści i formatów reklamowych z myślą o potrzebach reklamodawców.
Nowa strona główna portalu to więcej miejsca na treści. Uporządkowany został jej układ graficzny – uproszczono strukturę poszczególnych obszarów i wprowadzono wyraźniejszy podział na sekcje tematyczne, które zyskały nagłówki oznaczone różnymi kolorami. Zachowana została przy tym ich kolejność, dzięki czemu stali użytkownicy portalu bez problemu będą poruszać się po nowej stronie.
Witryna jest podzielona na duże, atrakcyjne wizualnie obszary tematyczne takie, jak: „Wiadomości”, „Sport”, „Biznes i technologie”, „Styl życia”, „Rozrywka” i inne. Poszczególne sekcje podzielone są na dwie części – zdjęciową, w której informacje zamieszczane są w formie tzw. kafelków, oraz z linkami – z dopracowaną listą odnośników. Z myślą o czytelnikach, którzy, wybierając artykuły, koncentrują się przede wszystkim na ich tytułach, zadbano również o czytelną typografię.
Wprowadzone zmiany znacznie poprawiły szybkość ładowania strony i ułatwiły przejście użytkowników do kluczowych serwisów. W zależności od urządzenia nowa strona ładuje się nawet do 56% szybciej niż poprzednia.
Nowa strona główna Gazeta.pl jest także bardziej atrakcyjna dla klientów reklamowych – w uporządkowanej siatce reklamowej znalazło się aż 17 przestrzeni na materiały promocyjne. Formaty reklamowe Gazeta.pl naturalnie wpisują się w layout strony, zachowując wysokie wskaźniki interesujące klientów portalu, a jednocześnie nie przeszkadzają użytkownikom w wygodnym przeglądaniu treści. Zwiększyły się też możliwości prezentacji partnerskich materiałów reklamowych oraz treści content-to-commerce, uznanych i lubianych przez internautów.
Projekt nowej strony głównej Gazeta.pl został opracowany przez zespół design Gazeta.pl kierowany przez Renatę Machałę.