Aktualności

Gazeta.pl prezentuje cykl reportaży „Na granicy” o sytuacji w Ukrainie oczami uchodźców

Rozpoczęta 24 lutego br. agresja Rosji na Ukrainę sprawiła, że miliony osób zostały zmuszone, by uciekać ze swoich domów. Z tymi, którzy dotarli szczęśliwie do Polski porozmawiała na granicy polsko-ukraińskiej Nina Cieślińska z redakcji Gazeta.pl. Efekt tych poruszających spotkań będzie można w najbliższych dniach obejrzeć w formie krótkich wideoreportaży na Gazeta.pl i Ukrayina.pl.

Siedmioodcinkowa seria reportaży „Na granicy” powstała podczas pobytu Niny Cieślińskiej na granicy polsko-ukraińskiej. Stanowi zapis rozmów z osobami bezpośrednio dotkniętymi skutkami wojny, które opowiedziały dziennikarce o tym, co przeżyły w ostatnich dniach. W ramach cyklu powstały odcinki o tytułach: „Moja ojczyzna Ukraina”, „Rosyjskie wojska”, „Ostatnie dni w Ukrainie”, „Moja praca”, „Putin ****”, „Życie do wojny” oraz „Ci, którzy zostali”. Kolejne części serii będzie można oglądać codziennie na stronach głównych Gazeta.pl i Ukrayina.pl. Pierwszy odcinek zatytułowany „Ci, którzy zostali” można zobaczyć już dziś, 21 marca br.

Nina Cieślińska jest zaangażowana w tworzenie materiałów wideo dotyczących ważnych społecznie treści. W 2021 r. jej serial „Rodzina+”, ukazujący życie polskich tęczowych rodzin, stanowił część działań na rzecz społeczności LGBT+, za które Gazeta.pl została doceniona przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Mediów Informacyjnych INMA.

Od początku agresji Rosji na Ukrainę redakcja newsowa Gazeta.pl na bieżąco relacjonuje wydarzenia za naszą wschodnią granicą oraz doniesienia międzynarodowe na ten temat, a także publikuje materiały w formie podcastów tworzone przez kolektyw reporterski Outriders. Z myślą o nowych mieszkańcach Polski zespół portalu wraz z redakcją ogólnoukraińskiego „Expressu” stworzył serwis Ukrayina.pl, w którym w języku ukraińskim publikowane są m.in. informacje dotyczące tego, jak załatwić formalności, gdzie wyrobić dokumenty i jak odnaleźć się w nowej rzeczywistości, a także artykuły o bieżącej sytuacji w Ukrainie. Od pierwszych dni wojny Gazeta.pl jest partnerem zbiórki funduszy organizowanej przez Fundację Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej i promuje ją na swoich łamach. Dodatkowo, w geście solidarności z Ukrainą, portal zmienił swój logotyp na stronie głównej i na profilach w mediach społecznościowych, a także wygląd głównego boksu informacyjnego na stronie głównej.

BIURO REKLAMY GAZETA.PL

ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

502 555 459

Marta Salińska

Ekspert Branżowy ds. reklamy internetowej Gazeta.pl