Aktualności

Gazeta.pl ponownie świętuje Miesiąc Dumy

 

Gazeta.pl to jedyny portal z deklaracją redakcyjną, który mocno angażuje się w ważne społecznie tematy. Obrona praw człowieka jest wpisana w jego DNA, dlatego nieustannie wspiera społeczność LGBT+ w walce o równe prawa. Podobnie jak w ubiegłych latach Gazeta.pl przyłącza się do świętowania Miesiąca Dumy. Portal jest m.in. patronem medialnym serialu „Jesteśmy rodziną” w reżyserii Barta Staszewskiego. 

„Jesteśmy rodziną” to sześć piętnastominutowych odcinków pokazujących życie osób LGBT+ mieszkających w Polsce – od maturzystów po osoby po pięćdziesiątce, od ulic dużych miast po wiejskie drogi z przydrożnymi kapliczkami. Oficjalna premiera serialu odbyła się 31 maja br., a w czwartek, 8 czerwca br. szeroka publiczność mogła obejrzeć jego pierwszy odcinek na stronie głównej Gazeta.pl oraz na stronie jestesmyrodzina.pl. Reżyserem serialu jest Bart Staszewski. Projekt „Jesteśmy rodziną” powstał dzięki współpracy Stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza i Fundacji Edukacji Społecznej przy wsparciu MAC VIVA GLAM. Gazeta.pl jest jego partnerem medialnym. 

– Gazeta.pl od lat wspiera równość, co pokazujemy tak w naszych deklaracjach redakcyjnych, akcjach społecznych, jak i codziennej pracy newsroomów. Cieszymy się, że możemy zaprezentować naszym czytelnikom i czytelniczkom kolejną produkcję, po „Rodzinie+” Niny Cieślińskiej, która pokazuje prawdziwy świat, a nie przestarzałą wizję tych czy innych polityków – mówi Rafał Madajczak, redaktor naczelny Gazeta.pl. 

Z okazji Miesiąca Dumy Gazeta.pl, jak co roku, zmieniła także swoje logo na tęczowe. Portal był również partnerem medialnym Otwarcia Miesiąca Dumy z Millenium Docs Against Gravity. Na stronie głównej Gazeta.pl transmitowana była debata z udziałem aktywistek i aktywistów prowadzona przez dziennikarkę Gazeta.pl – Martę Nowak. W rozmowie uczestniczyła też koordynatorka treści dotyczących różnorodności i inkluzywności w Gazeta.pl – Wiktoria Beczek. To jednak nie koniec działań portalu z okazji czerwcowych obchodów Miesiąca Dumy. Już wkrótce ujawnione zostaną kolejne szczegóły. 

– Naszym zaangażowaniem w Miesiąc Dumy chcemy namawiać do pozytywnych zmian w Polsce, bo sytuacja osób nieheteronormatywnych wciąż jest u nas dużo trudniejsza niż w pozostałych krajach Unii Europejskiej. Wierzymy, że angażując się w działania na rzecz społeczności LGBT+, możemy przeciwdziałać homofobii i transfobii – mówi Wiktoria Beczek, koordynatorka treści dotyczących różnorodności i inkluzywności w Gazeta.pl.   

Gazeta.pl ma ambicję, aby zmieniać świat na lepsze poprzez skupianie się na ważnych kwestiach społecznych i poruszanie trudnych tematów. Portal stawia na akcje specjalne i angażuje się w walkę o równouprawnienie oraz prawa człowieka. W 2022 r. zespół Gazeta.pl współtworzył m.in. nagradzaną akcję „Jutro w Polsce”, pokazującą jak mogłaby wyglądać równa, akceptująca i tęczowa Polska. 

 

BIURO REKLAMY GAZETA.PL

ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

502 555 459

Marta Salińska

Ekspert Branżowy ds. reklamy internetowej Gazeta.pl