Aktualności

Gazeta.pl o szkole w czasach pandemii w cyklu “Jak będzie: Edukacja”

W nowej odsłonie cyklu „Jak będzie” redakcja Gazeta.pl weźmie pod lupę to, co wydarzyło się w ostatnich miesiącach i co czeka teraz uczniów, nauczycieli i rodziców. Portal rozpoczął cykl “Jak będzie: Edukacja”, w którym u progu nowego roku szkolnego podejmuje temat szkoły w czasach pandemii. Pierwsze artykuły z cyklu zostały opublikowane dziś, 24 sierpnia i są dostępne na stronie głównej Gazeta.pl.

– Pandemia koronawirusa wywróciła polski system edukacji do góry nogami. Uczniowie na kilka miesięcy zostali w domach, a nauczyciele z dnia na dzień musieli nauczyć się, jak pracować w nowej, „zdalnej” rzeczywistości. W nowej odsłonie cyklu „Jak będzie” weźmiemy pod lupę to, wydarzyło się w ostatnich miesiącach i co czeka teraz uczniów, nauczycieli i rodziców – tłumaczy Marcin Kozłowski, koordynator cyklu w Gazeta.pl

Artykuły w ramach “Jak będzie: Edukacja” będą publikowane codziennie do 28 sierpnia br. Redakcja zaplanowała szereg publikacji naświetlających tę bezprecedensową sytuację zarówno rodzicom, uczniom, jak i osobom podejmującym kluczowe decyzje w sprawach edukacji. W ramach cyklu przedstawiona zostanie między innymi perspektywa epidemiologów, psychologów czy dyrektorki szkoły podstawowej. Zespół portalu stawia pytania dotyczące m.in. bezpieczeństwa i przygotowania placówek na pracę w nowych, nieznanych wcześniej warunkach, problemów, jakie obnażyła edukacja zdalna, psychicznej kondycji dzieci i pracowników oświaty.

– Wy, dziennikarze, ciągle pytacie, czy zdalna edukacja obniżyła poziom w szkołach. Część rodziców też jedynie to interesuje. A moim zdaniem to jest rzecz drugoplanowa. W zdalnej edukacji najważniejsze jest podtrzymywanie zerwanych relacji między ludźmi, a nie tłoczenie minimów programowych – mówi dr hab. Piotr Plichta, od lat zajmujący się systemami edukacji, Grzegorzowi Sroczyńskiemu w otwierającej cykl rozmowie.

Cykl “Jak będzie: Edukacja” to już kolejny przykład realizacji redakcyjnej „Deklaracji Gazeta.pl na nowe czasy”. Jednym z jej elementów jest obietnica poszukiwania odpowiedzi na ważne pytania – u źródła i bezpośrednio od ekspertów: lekarzy, ekonomistów i innych specjalistów.

BIURO REKLAMY GAZETA.PL

ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

502 555 459

Marta Salińska

Ekspert Branżowy ds. reklamy internetowej Gazeta.pl