Aktualności

Gazeta.pl już po raz siódmy wspiera akcję Greenpeace Polska „Adoptuj pszczołę”

Greenpeace Polska i Gazeta.pl po raz siódmy łączą siły w ramach inicjatywy „Adoptuj pszczołę”. Tegoroczna edycja ma na celu zadbanie o przyjazny ekosystem dla leśnych zapylaczy. Już jutro, 19 października br. odbędzie się finał projektu, a na stronie głównej Gazeta.pl będzie można znaleźć dedykowane materiały redakcyjne oraz relacje na żywo ze zbiórek na rzecz ochrony leśnych owadów zapylających.

– W Gazeta.pl wierzymy, że tylko działając wspólnie jesteśmy w stanie przeciwdziałać zachodzącym zmianom klimatycznym – mówi Patryk Strzałkowski, redaktor naczelny serwisu Zielona.gazeta.pl. – Mamy też ambicję, aby być najbardziej zielonym medium w Polsce, dlatego nie tylko oddajemy nasze łamy ekspertom, ale także angażujemy się w akcje mające na celu dbanie o środowisko. W tym roku, już po raz kolejny, włączyliśmy się do projektu Greenpeace Polska „Adoptuj pszczołę”, który pomaga leśnym zapylaczom – dodaje Strzałkowski.

Akcja „Adoptuj pszczołę” została zapoczątkowana przez Greenpeace w 2012 r. Projekt pomaga pszczołom i innym dzikim zapylaczom roślin wspierając tworzenie dla nich przyjaznych warunków do życia w Polsce. W poprzednich latach w ramach projektu stworzono m.in. hotele dla dzikich zapylaczy, odbudowano pszczelą populację w Przyczynie Dolnej, przeprowadzono badania nad sytuacją owadów zapylających oraz wpływem, jaki mają na nie pestycydy, a we współpracy z samorządem miasta Łodzi powstaje modelowe miejsce przyjazne owadom i ludziom. Dodatkowo, tworzona jest Sieć Życia, czyli zbiór miejsc przyjaznych zapylaczom. Innym kluczowym efektem akcji „Adoptuj Pszczołę” jest opracowana przez naukowców i naukowczynie Narodowa Strategia Ochrony Owadów Zapylających, która jeszcze w tym roku zostanie uzupełniona o rekomendacje związane z obszarami leśnymi.

Podobnie jak w poprzednich latach punktem kulminacyjnym projektu jest wielki finał, który odbędzie się już jutro, 19 października, m.in. na stronie głównej serwisu Gazeta.pl. Tego dnia w portalu ukażą się dedykowane materiały redakcyjne, a także relacje na żywo ze zbiórek na rzecz ochrony leśnych owadów zapylających. Każdy może dołączyć do akcji i przekazać pieniądze na ochronę pszczół na stronie adoptujpszczole.pl.

Akcja „Adoptuj pszczołę” to kolejny projekt Gazeta.pl, który ma przeciwdziałać skutkom kryzysu klimatycznego. Zespół portalu od lat stara się bowiem działać na rzecz ochrony środowiska, angażując się i inicjując proekologiczne projekty. Jako pierwszy portal horyzontalny w Polsce Gazeta.pl wyodrębniła dział dedykowany środowisku (Zielona.gazeta.pl), dzięki czemu czytelnicy i czytelniczki zyskują jeszcze więcej opartych na wiedzy naukowej treści z zakresu klimatu i środowiska. Dodatkowo, wiosną br. Gazeta.pl nawiązała partnerstwo z Koalicją Klimatyczną i Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza oraz dołączyła do globalnej inicjatywy Covering Climate Now (CCNow), zrzeszającej kilkaset tytułów, w tym m.in.: AFP, Bloomberg, Al Jazeera, CBS News, ‘Libération’ i ‘Die Tageszeitung’. Celem tej organizacji jest edukacja oraz tworzenie „bardziej świadomych historii o klimacie”. Prócz tego jednym z kluczowych elementów „Deklaracji Gazeta.pl na nowe czasy” jest obietnica alarmowania opinii publicznej, że stan środowiska i kryzys klimatyczny są tykającą bombą dla naszego życia i zdrowia.

Gazeta.pl jest w czołówce największych polskich portali internetowych, a jej serwisy należą do wiodących w swoich kategoriach tematycznych. Prezentują użytkownikom różnorodne treści, m.in. artykuły oraz autorskie materiały wideo – dostępne także poprzez aplikacje na urządzenia mobilne. Według badania Mediapanel we wrześniu 2021 r. serwisy Grupy Agora odwiedziło 17,5 mln użytkowników (real users), którzy wykonali 594,2 mln odsłon. Wśród najczęściej wybieranych serwisów znalazły się Plotek.pl, Sport.pl, Wiadomosci.gazeta.pl, eDziecko.pl, Moto.pl, Next.gazeta.pl.

BIURO REKLAMY GAZETA.PL

ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

502 555 459

Marta Salińska

Ekspert Branżowy ds. reklamy internetowej Gazeta.pl