Przygotowując się do zmiany rynkowej, jaką jest utrata 3rd party cookies oraz coraz silniejszy trend ochrony prywatności użytkownika w sieci, Gazeta.pl, Justtag Group, Equativ (dawniej Smart) i Adform przeprowadziły pierwszą szeroko zasięgową kampanię w oparciu o 1st party cookies. Test wykazał skuteczność JustID, alternatywnego systemu identyfikacji użytkowników w świecie 1st party cookies opracowanego przez Justtag Group, zarówno w środowisku Adform, jak i Equativ (dawniej Smart).
Nadchodzące miesiące przyniosą konieczność stworzenia otwartego, transparentnego i skalowalnego standardu rynkowego, pozwalającego precyzyjnie docierać do użytkowników w świecie bez 3rd party cookies. Rozwiązaniem są kampanie targetowane w oparciu o 1st party cookies oraz system identyfikacji JustID. Jedna z takich kampanii została właśnie z sukcesem zrealizowana dla Gazeta.pl.
– Utrata możliwości wykorzystania 3rd party cookies w kampaniach reklamowych spowoduje duże zawirowania na rynku precyzyjnie targetowanej reklamy internetowej – mówi Tomasz Chłodecki, CEO Justtag Group. – Mimo tych zmian, potrzeby reklamodawców pozostają niezmienne – chcą wciąż docierać ze swoim przekazem do ściśle określonych grup odbiorców, a cały rynek reklamy programatycznej potrzebuje zrozumiałej i efektywnej alternatywy dla reklamy kontekstowej. Taki jest właśnie cel JustID. Chcemy wykorzystać możliwości 1st party data i naszego grafu, aby podnosić efektywność działań reklamowych w świecie bez 3rd party cookies. Udane testy naszego systemu identyfikacji wraz z portalem Gazeta.pl, Equativ i Adform pokazują, że jesteśmy blisko tego celu. Jestem pewien, że wkrótce na polskim rynku będzie dostępny alternatywny system identyfikacji na najwyższym światowym poziomie – dodaje.
Na serwisach Gazeta.pl znajdował się Prebid.js z aktywnym modułem identyfikacji JustID i adapter Equativ. Moduł JustID nadawał użytkownikom odwiedzającym serwisy wydawcy identyfikację JustID w postaci cookie 1st party.
Dla użytkowników wchodzących na serwisy Gazeta.pl oznaczonych JustID Justtag przygotował segmenty behawioralne 1st party, które następnie wysłał do Equativ SSP. Platforma Equativ identyfikowała użytkowników, wysyłając zapytanie do kupującego w Adformie tylko, gdy dany użytkownik spełniał kryteria segmentu Justtag (np. posiadał odpowiednie zainteresowania, odwiedzał strony o określonej tematyce, etc.). Następnie, Justtag, jako strona kupująca z poziomu DSP Adform, odbierał filtrowany ruch na dealu PMP, realizując z sukcesem emisję kampanii w oparciu o 1p ID. Emisja docierała precyzyjnie do wszystkich użytkowników Gazeta.pl, znajdujących się w segmentach Justtag bez względu na to, czy dany użytkownik skorzystał z opcji blokowania 3rd party cookies czy nie.
– Gazeta.pl jako wydawca jest w pełni przygotowana do świata bez 3rd party cookies. Projektując kampanie reklamowe na naszych powierzchniach bazujemy na danych własnych, czyli 1st party cookies, które nie będą blokowane, a staną się wkrótce bardzo ważnym elementem emisji. Aby mieć pełen obraz w statystykach, stworzyliśmy universal ID do identyfikacji użytkownika pomiędzy naszymi domenami. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom reklamodawców testujemy teraz możliwość użycia różnych identyfikatorów – tłumaczy Martyna Matuszewska, Business Data & AdTech Owner w Gazeta.pl. – Przeprowadzone z Justtag Group, Equativ i Adform testy potwierdziły, że rozwiązanie zaproponowane przez Justtag Group działa i jest dostępne na naszej powierzchni. To pozwala nam rozszerzyć możliwość dotarcia do użytkowników oraz listę partnerów, z którymi współpracujemy, tak aby w pełni wykorzystywać potencjał rynkowych nowości – dodaje.