Aktualności

Gazeta.pl dołącza do partnerstwa Covering Climate Now

Gazeta.pl została jednym z 460 partnerów Covering Climate Now (CCNow) – globalnej inicjatywy, mającej na celu poprawę jakości informowania o kryzysie klimatycznym w mediach na całym świecie. Partnerstwo zostało utworzone w 2019 roku przez prestiżowy magazyn Columbia Journalism Review wspólnie z „The Nation” i „The Guardian”. Obecnie należy do niego kilkaset gazet, stacji telewizyjnych i radiowych, serwisów internetowych oraz instytucji naukowych. Gazeta.pl jest jedną z trzech polskich redakcji, które zostały partnerami CCNow. Dołączenie portalu do inicjatywy wiąże się w ambicją Gazeta.pl, aby zostać najbardziej zielonym medium w Polsce.

Partnerzy CCNow zobowiązali się tworzyć „bardziej świadome historie o klimacie”, włączając te zagadnienia w zakres regularnych materiałów przygotowywanych w redakcjach. W ramach CCNow zapewniane są wsparcie edukacyjne oraz reporterskie, a partnerzy dzielą się ze sobą dobrymi praktykami, pomagając przy tym rozwijać się mediom i poszczególnym dziennikarzom. Obecnie do CCNow należy kilkaset tytułów, w tym m.in.: AFP, Bloomberg, Al Jazeera, CBS News, „Libération” i „Die Tageszeitung”. W kwietniu br. do tego grona dołączył portal Gazeta.pl.

– Media mają szczególną rolę w budowaniu narracji i edukowaniu społeczeństwa w sprawach środowiska i klimatu – mówi Patryk Strzałkowski, dziennikarz Gazeta.pl specjalizujący się w zagadnieniach związanych z klimatem i ochroną środowiska. – W Gazeta.pl stawiamy informowanie o „zielonych” tematach w centralnym punkcie naszej misji i pracy – ekologia wpisana jest w DNA Gazeta.pl od samego początku istnienia portalu. Teraz, dzięki współpracy z CCNow, będziemy mogli na naszych łamach dzielić się z czytelnikami artykułami o klimacie z całego świata oraz prezentować historie z Polski w najważniejszych globalnych tytułach – dodaje Strzałkowski.

Patryk Strzałowski odpowiada za koordynację współpracy z CCNow. Jego zadaniem będzie m.in. publikowanie artykułów od zagranicznych partnerów oraz przekazywanie materiałów tworzonych przez Gazeta.pl do udostępnienia przez inne redakcje. Strzałkowski będzie także wykorzystywał know-how zapewniany przez CCNow, np. organizując szkolenia dla dziennikarzy i redaktorów portalu oraz szerząc dobre praktyki na temat pisania o klimacie. Redakcja Gazeta.pl będzie również uczestniczyła w wydarzeniach organizowanych przez CCNow.

Przyłączenie się do CCNow jest jednym z działań mających na celu szersze spojrzenie na sprawy klimatu i środowiska w Gazeta.pl. Tematy te są obecne nie tylko w codziennych wiadomościach portalu, ale też w stałych cyklach, jak np. „Piątki dla klimatu”, w których prezentowane są zagadnienia związane z pogarszaniem się stanu naszej planety, m.in.: globalne ocieplenie czy smog oraz z wpływem zmian klimatycznych na nasze życie. Dodatkowo, w Gazeta.pl prezentowane są inne stałe cykle zawierające eksperckie treści związane z ekologią, w tym „Zielony poranek”, „Klimatycznie”, „Ludzie w klimacie”, „Haps Zero Waste” oraz „Moto2030”. Portal angażuje się także w liczne ekologiczne inicjatywy, w tym m.in. w akcję „Adoptuj Pszczołę” czy „Plaża bez peta”. Jednym z elementów „Deklaracji Gazeta.pl na nowe czasy” jest obietnica alarmowania opinii publicznej, że stan środowiska i kryzys klimatyczny są tykającą bombą dla naszego życia i zdrowia.

BIURO REKLAMY GAZETA.PL

ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

502 555 459

Marta Salińska

Ekspert Branżowy ds. reklamy internetowej Gazeta.pl