Aktualności

Gazeta.pl angażuje użytkowników poprzez Facebook Live

Wideo na żywo realizowane przez redakcje Gazeta.pl z wykorzystaniem narzędzia Facebook Live obejrzało łącznie już ponad milion widzów. Zespoły Gazeta.pl oraz serwisów Sport.pl i Plotek.pl przygotowały w sumie kilkadziesiąt transmisji Facebook Live, które cieszyły się dużą popularnością wśród internautów – łącznie komentowano je ponad 43 tys. razy.

Transmisje na żywo realizowane z wykorzystaniem kilku kamer mogli dotychczas oglądać na Facebooku fani Gazeta.pl, Sport.pl, Plotek.pl czy kanału kulinarnego Haps.

Redakcja newsroomu i zespół wideo Gazeta.pl prezentowały na Facebooku m.in. zabawę w kalambury (linklink), w której odgadującymi hasła byli internauci, a także show na żywo z udziałem rekordzisty świata w układaniu kostek Rubika z zasłoniętymi oczami (link). Łącznie transmisje Facebook Live redakcji Gazeta.pl obejrzano 227 tys. razy, komentowano prawie 24 tys. razy, a polubiło je prawie 5 tys. internautów.

– Mobilny streaming dopiero zaczyna się rozwijać, ale ma ogromny potencjał. Dlatego chętnie testujemy ten sposób na angażowanie użytkowników i jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowych wyników. Stawiamy przede wszystkim na interakcje z naszymi użytkownikami, a dzięki wykorzystaniu Facebook Live pokazujemy im też redakcję z zupełnie innej strony – mówi Paweł Stremski, dyrektor programowy i wydawniczy Gazeta.pl.

Streaming Facebook Live wykorzystuje również redakcja serwisu rozrywkowego Plotek.pl, która zaprosiła swoich fanów do oglądania rozmów z gwiazdami i aktywnego udziału w nich poprzez komentarze i rozmowy telefoniczne na żywo. Olek Sikora, reporter serwisu rozmawiał już m.in. z Dodą (link) czy z Robertem Burneiką znanym jako Hardkorowy Koksu (link), a najpopularniejszy wśród internautów okazał się wywiad na żywo z Małą Anią z programu Warsaw Shore (link). Łącznie transmisje serwisu Plotek.pl obejrzano prawie 385 tys. razy, a komentowano je ponad 15 tys. razy.

Fani serwisu Sport.pl na Facebooku mogli oglądać już ponad trzydzieści transmisji na żywo. Redakcja wykorzystuje Facebook Live m.in. do prowadzenia własnego studia w przerwie meczów piłkarskich, a także relacjonowania wydarzeń sportowych, m.in. turnieju Euro 2016. Do tej pory relacje Pawła Wilkowicza, Michała Zachodnego, Rafała Steca i Michała Szadkowskiego z Francji obejrzano ponad 400 tys. razy. Transmisje Sport.pl polubiło ponad 8 tys. internautów.

BIURO REKLAMY GAZETA.PL

ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

507095615

Monika Kotarska

Ekspert ds. reklamy internetowej Gazeta.pl