Słuchowisko w warstwie literackiej nawiązuje do klasyki literatury polskiej, czyli „Chłopów” Władysława Reymonta. Inspiracją do powstania fabuły był raport WWF „2050 Polska dla pokoleń”, w którym przedstawiona została tragiczna wizja przyszłości, jaka czeka naszą planetę, jeśli społeczeństwo nie zmieni swojego sposobu życia. Temat wziął na warsztat pisarz Cezary Zbierzchowski, autor powieści fantastyczno-naukowych („Holocaust F”, „Distortion”). Audiobook miał swoją premierę w lutym 2020 r. Partnerami projektu są McCann Worldgroup, Spark Foundry, i Mastercard, a Gazeta.pl jest patronem medialnym.
„Chłopi 2050, czyli Agronauci w czasach katastrofy klimatycznej” zostali nagrodzeni już m.in. dwoma srebrami w konkursie Innovation 2020 w kategoriach Innowacyjny Biznes w podkategorii CSR oraz Innowacyjne Media/Inne.
Effie Awards to jedne z najbardziej prestiżowych nagród branży kreatywnej, które przyznawane są najlepszym kampaniom oraz rozwiązaniom marketingowym marek, które wyróżniają się na rynku poprzez najbardziej efektywne działania tradycyjne i alternatywne, digitalowe i drukowane, płatne i pro bono oraz wysokie wyniki biznesowe. Zwycięskie projekty w konkursie Effie Awards 2020 zostaną ogłoszone 16 listopada br. podczas uroczystej gali.