Aktualności

„Białoruskie domino” – projekt Outriders i Gazeta.pl poświęcony Białorusi

Gazeta.pl dodaje do logotypu hasło „Żywie Biełaruś!” (Niech żyje Białoruś!) oraz łączy siły z kolektywem reporterskim Outriders w ramach projektu „Białoruskie domino”. Jego celem jest przedstawianie czytelniczkom i czytelnikom nie tylko ekskluzywnych informacji z Białorusi po szeroko kwestionowanych wyborach prezydenckich, ale także zarysowanie szerszego kontekstu wydarzeń obserwowanych przez białoruskich korespondentów Outriders.

– Obecne wydarzenia w Mińsku oraz całej Białorusi są bez precedensu w historii tego kraju. Chcemy tę sytuację pokazać, wytłumaczyć i pomóc zrozumieć wszystkim czytelnikom w Polsce. Z Białorusi dochodzą do nas strzępki informacji, dlatego tak istotne jest złożenie ich w całość. Współpraca portalu Gazeta.pl z Outriders pozwoli połączyć wszystkie atuty dużego gracza medialnego i dynamicznego kolektywu reporterskiego – tłumaczy Jakub Górnicki współzałożyciel Outriders.

Gazeta.pl na cały sierpień udostępni swoje łamy reporterom Outriders relacjonującym powyborcze wydarzenia na Białorusi, a dodatkowo uzupełni relacje o własne materiały autorskie. W ramach „Białoruskiego domina” na bieżąco będą się ukazywać zarówno teksty reporterskie, jak i krótkie komentarze, zdjęcia czy materiały wideo.

– Wspólny projekt Gazeta.pl i Outriders to szansa dla szerokiej rzeszy polskich czytelników, by od środka poznać sytuację na Białorusi – mówi Marcin Gadziński, dyrektor zarządzający Gazeta.pl. – Trzy miesiące temu ogłosiliśmy programową „Deklarację Gazeta.pl„, obiecując naszym użytkownikom, że w czasach „nowej normalności” będziemy szczególnie pilnować rzetelności informacji oraz nadawać wydarzeniom właściwą im rangę, niezależnie od „klikalności”. Stawiając tak mocno na jakościowy kontent o Białorusi, chcemy spełnić tę obietnicę – dodaje.

„Białoruskie domino” to także kolejny element zaangażowania Gazeta.pl w sprawy białoruskiego marzenia o wolności. Od początku tygodnia – od 10 sierpnia przy logotypie Gazeta.pl na stronie głównej widnieje hasło „Żywie Biełaruś!”, będące jednym z haseł opozycji demokratycznej.

BIURO REKLAMY GAZETA.PL

ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

502 555 459

Marta Salińska

Ekspert Branżowy ds. reklamy internetowej Gazeta.pl