W niedzielę, 12 czerwca br., w dniu pierwszego meczu reprezentacji Polski podczas Euro 2016 redakcja Gazeta.pl wraz z Orange Polska zachęcały kibiców do wspierania piłkarzy w mediach społecznościowych. Polscy kibice zamieścili w sieci ponad 35 tys. hashtagów #POL. Kolejna okazja na podświetlenie Wieży Eiffla w barwach biało-czerwonych będzie już 16 czerwca br.
Przez cały czas trwania turnieju Euro 2016 firma Orange wyłania kibiców najbardziej aktywnych online. Codziennie za pośrednictwem aplikacji na Facebooku (link), Instagrama lub Twittera kibice drużyn rozgrywających danego dnia mecze mogą wspierać swoich piłkarzy, zamieszczając posty z odpowiednim hashtagiem. Liczone są wszystkie „głosy” umieszczone w sieci od północy do godziny 21:30, w których oznaczono Orange (@orange lub @orange_polska). Po zakończeniu rozgrywek danego dnia kraj najbardziej aktywnych kibiców zostanie wyróżniony podświetleniem Wieży Eiffla jego barwami narodowymi. Do tej pory były to: w piątek – barwy francuskie, w sobotę – walijskie, w niedzielę – tureckie.
W Polsce akcję Orange wspiera Gazeta.pl. W pierwszym dniu rozgrywek z udziałem polskiej drużyny redakcje portalu oraz serwisu Sport.pl na różne sposoby zachęcały kibiców do umieszczania w serwisach społecznościowych hashtagu #POL. Paweł Wilkowicz ze Sport.pl zapraszał kibiców do wzięcia udziału w akcji w materiale wideo nagranym w Paryżu (link), przez całą niedzielę na stronie głównej Gazeta.pl widoczne były artykuł na ten temat (link) oraz relacja na żywo (link), a do logo portalu dodano na ten dzień Wieżę Eiffla. Zespół wideo przygotował także WideoNewsa prezentującego akcję (link).
W dniu meczu biało-czerwonych z Irlandią Północną polscy kibice zamieścili hashtag #POL w mediach społecznościowych ponad 35 tys. razy (9,5 proc. wszystkich „głosów” w niedzielę).
Kolejne okazje do zaprezentowania zaangażowania biało-czerwonych kibiców nastąpią już w czasie następnych dni meczowych polskiej reprezentacji – 16 i 21 czerwca br., a także podczas ewentualnych kolejnych meczów naszych piłkarzy. Aby wesprzeć polską drużynę należy w tych dniach umieszczać w mediach społecznościowych hashtag #POL i oznaczać markę Orange – @orange lub @orange_polska.