Aktualności

Nowe stanowiska i awanse w strukturze Gazeta.pl

Z początkiem sierpnia br. w strukturach redakcyjnych portalu Gazeta.pl (Grupa Agora) nastąpią kluczowe zmiany. Krzysztof Kardas obejmie nowo utworzone stanowisko dyrektora wydawniczego, a Piotr Mikołajczyk zostanie szefem redakcji serwisów. Zmiany w strukturze redakcji i odświeżona strategia contentowa mają na celu usprawnienie działalności portalu i podniesienie jakości publikowanych treści.
Dzięki zmianom w strukturze redakcji oraz odświeżonej strategii contentowej mamy i odpowiedni plan, i najlepszych ludzi na właściwych stanowiskach. Czytelnicy i czytelniczki Gazeta.pl już wkrótce zobaczą efekty naszych działań i mam nadzieję, że będą z nich zadowoleni – mówi Rafał Madajczak, redaktor naczelny Gazeta.pl.
Od 1 sierpnia br. w strukturze redakcyjnej Gazeta.pl, obok redaktora naczelnego, pojawi się stanowisko dyrektora wydawniczego portalu, który będzie odpowiadał za zasięgową i przychodową optymalizację treści, a także organizacyjne funkcjonowanie redakcji. Nową rolę obejmie Krzysztof Kardas, dotychczas zastępca redaktora naczelnego portalu ds. zasięgu.
Krzysztof Kardas to menedżer z 7-letnim doświadczeniem w budowaniu redakcji internetowych. Od 2022 r. w roli zastępcy redaktora naczelnego Gazeta.pl ds. zasięgu odpowiadał za szerokie dotarcie do użytkowników Od lat współtworzy strategię contentową dla Gazeta.pl, w tym dla serwisów Sport.pl, Plotek.pl i Haps.pl. Prowadził również szkolenia z SEO dla wydawców z Grupy Agora, w tym pracujących dla Radia TOK FM i GoldenLine.pl.
Dyrektora wydawniczego w codziennej pracy z redakcjami serwisów będzie wspierał szef redakcji serwisów Gazeta.pl. To również nowe stanowisko w strukturze portalu, które od sierpnia br. obejmie Piotr Mikołajczyk. W nowej roli odpowiada m.in. za kontrolę nad standardami wydawniczymi w podległych redakcjach oraz efektywność działania serwisów.
Piotr Mikołajczyk jest związany z Gazeta.pl od 2006 r. Od lipca 2022 r. pełnił funkcję Head of New Business Sport.pl, w ramach której nadzorował serwis od strony biznesowej i wydawniczej. Wcześniej pracował w Sport.pl jako szef rozwoju produktowego oraz jako szef wideo i zastępca redaktora naczelnego.
Jednocześnie, Gazeta.pl mianuje nowe osoby na kluczowe stanowiska redakcyjne. Redaktorem naczelnym Wiadomosci.Gazeta.pl zostanie Dariusz Facoń, dotychczas szef newsroomu Gazeta.pl. Szefową redakcji serwisów lifestyle’owych i rozrywkowych (m.in. Kultura.Gazeta.pl i Plotek.pl) będzie Aneta Bańkowska, wcześniej dziennikarka w zespole wielokanałowości i platform. Ewa Walas, dotychczas szefowa działu rozwoju marki, zostanie kierowniczką redakcyjnych projektów strategicznych, czuwając nad realizacją kluczowych strategii contentowych Gazeta.pl.
Gazeta.pl realizuje działania, które w atrakcyjny dla odbiorców sposób wpływają na otaczającą nas rzeczywistość, co potwierdza największa liczba nagród wśród portali horyzontalnych za projekty społeczno-dziennikarskie realizowane w ubiegłym roku. Portal wciąż poszukuje też nowych form opowiadania o świecie i przygotowuje swoje treści z myślą o multiplatformowości. To także gwarancja jakościowego contentu, która idzie w parze z jakościową powierzchnią reklamową.
***
Gazeta.pl jest w czołówce największych polskich portali internetowych, a jej serwisy należą do wiodących w swoich kategoriach tematycznych. Prezentują użytkownikom różnorodne treści, m.in. artykuły oraz autorskie materiały wideo – dostępne także poprzez aplikacje na urządzenia mobilne. Według badania Mediapanel w czerwcu 2024 r. serwisy grupy Agora odwiedziło 14,5 mln użytkowników (real users), którzy wykonali ponad 484,9 mln odsłon. Wśród najczęściej wybieranych serwisów znalazły się Sport.pl, Kobieta.Gazeta.pl, Plotek.pl, Wiadomosci.Gazeta.pl, Next.Gazeta.pl, Kultura.Gazeta.pl, eDziecko.pl i Moto.pl.

BIURO REKLAMY GAZETA.PL

ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

507095615

Monika Kotarska

Ekspert ds. reklamy internetowej Gazeta.pl