Aktualności

Gazeta.pl prezentuje świat Hindusów w Polsce

Redakcja Gazeta.pl stworzyła materiał pokazujący życie hinduskiej społeczności w Polsce. W krótkim filmie dokumentalnym – „Małe Indie” twórcy zapraszają widzów do niezwykle barwnego świata, który, mimo że funkcjonuje obok nas, często jest nam zupełnie nieznany. Wideoreportaż będzie dostępny od środy, 5 czerwca br. na stronie głównej Gazeta.pl oraz na platformie YouTube.  
Główną bohaterką filmu stworzonego przez Klaudię Kolasę, reporterkę serwisu Kobieta.Gazeta.pl, jest Suganya, która wraz z mężem wyemigrowała z Indii. Najpierw do Singapuru, a potem do Polski. Od 12 lat mieszka we Wrocławiu, gdzie założyła stowarzyszenie zrzeszające Hinduski (Women Worldwide Forum in Poland). Pomaga im odnaleźć się w nowych warunkach oraz kultywować swoje tradycje na emigracji. 12 lat temu społeczność hinduska w Polsce była o wiele mniejsza i Suganya sama musiała dojść do tego, jak sobie radzić. Teraz chce ułatwić tę drogę innym.
 – W 2017 roku pracowałam nad swoim pierwszym reportażem o społeczności hinduskiej w Warszawie – mówi Klaudia Kolasa, reporterka serwisu Kobieta.Gazeta.pl. – Poznałam wtedy bohaterkę, która wprowadziła mnie w ten niezwykle barwny i bogaty kulturowo świat. To był moment, kiedy wróciłam z podróży do Indii i do dziś pamiętam, jak ogromne wrażenie zrobiło na mnie to, że tysiące kilometrów od swoich domów, w polskiej rzeczywistości, Hindusi odtwarzają swoje małe Indie. A my żyjemy obok i nic o tym nie wiemy! To niesamowite, że są wokół nas miejsca, które z zewnątrz nie wyróżniają się niczym szczególnym, ale wystarczy przekroczyć ich próg, by poznać zupełnie odmienną kulturę – tłumaczy.
Producentem filmu „Małe Indie” jest Michał Ratajczyk. Za zdjęcia odpowiadają Mateusz Wolski i Karol Moch.
Wideoreportaż będzie dostępny na stronie głównej Gazeta.pl w środę, 5 czerwca br. od godz. 18:00 oraz na platformie YouTube – od godz. 19:00.
​*** 
Gazeta.pl jest w czołówce największych polskich portali internetowych, a jej serwisy należą do wiodących w swoich kategoriach tematycznych. Prezentują użytkownikom różnorodne treści, m.in. artykuły oraz autorskie materiały wideo – dostępne także poprzez aplikacje na urządzenia mobilne. Według badania Mediapanel w maju 2024 r. serwisy grupy Agora odwiedziło 14,1 mln użytkowników (real users), którzy wykonali ponad 446,4 mln odsłon. Wśród najczęściej wybieranych serwisów znalazły się Kobieta.Gazeta.pl, Plotek.pl, Sport.pl, Wiadomosci.Gazeta.pl, Next.Gazeta.pl, eDziecko.pl, Kultura.Gazeta.pl i Moto.pl.

BIURO REKLAMY GAZETA.PL

ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

507095615

Monika Kotarska

Ekspert ds. reklamy internetowej Gazeta.pl