Aktualności

Jan Rybicki zwycięzcą konkursu Weekend.Gazeta.pl „Polska Stories”

„Polska Stories” to projekt Weekend.Gazeta.pl, w ramach którego redakcja serwisu poszukiwała, a następnie szkoliła młodych reportażystów i reportażystki. Finaliści konkursu wzięli udział w warsztatach prowadzonych przez Olgę Gitkiewicz oraz opublikowali swoje reportaże na łamach Weekend.Gazeta.pl. Zwycięzcą pierwszej edycji został Jan Rybicki. Punkt widzenia młodych dziennikarzy spotkał się z dużym zainteresowaniem czytelników.

„Polska Stories” to kilkumiesięczny program szkoleniowy dla młodych reportażystów i reportażystek, którzy rozpoczynają pracę w zawodzie. Do jego prowadzenia magazyn Weekend.Gazeta.pl zaprosił wielokrotnie nagradzaną reportażystkę Olgę Gitkiewicz. W dwóch etapach rekrutacji wyróżniono dziesięć autorów i autorek. Każdy z nich napisał reportaż, który następnie został opublikowany na portalu Gazeta.pl. Spośród dziesięciu tekstów komisja wybrała najlepszy – pierwsze miejsce zajął Jan Rybicki, autor artykułu o młodej piłkarce i jej drodze do ekstraligi oraz o regułach rządzących kobiecym sportem (link).

W jury konkursu zasiedli: Anna Budyńska, redaktorka naczelna Weekend.Gazeta.pl, Olga Gitkiewicz, reportażystka i prowadząca program „Polska Stories”, Bartosz Józefiak, reportażysta i prelegent warsztatów „Polska Stories”, Rafał Madajczak, redaktor naczelny Gazeta.pl oraz Jolanta Molińska, zastępczyni redaktorki naczelnej Weekend.Gazeta.pl.

Trudno znaleźć podobny zestaw tekstów w polskich mediach – mówi Anna Budyńska, redaktorka naczelna Weekend.Gazeta.pl. – Osoby, do których dotarli młodzi reporterzy i reporterki, to m.in. pracownice i pracownicy bibliotek w łódzkim i świętokrzyskim, fani żużla z Grudziądza, pszczelarz z Małopolski, piłkarka z Podlasia czy uczestnicy kultowych koncertów z końca lat 80. w Stalowej Woli. Różnorodność realizowanych tematów, ich lokalność oraz skupienie autorów i autorek na bohaterach naszej codzienności to główne cechy materiałów powstałych w ramach pierwszej edycji „Polska Stories” – dodaje.

Gdyby „Polska Stories” było książką, mój blurb brzmiałbym tak: Żałuję, że w „moich czasach” nie było takich programów, bo może choć raz w życiu napisałbym fajny reportaż – komentuje Rafał Madajczak, redaktor naczelny Gazeta.pl.

O wygranej nie zdecydował wyłącznie tekst czy temat, zagrało wszystko: pomysł, etap zbierania materiału, język, konstrukcja. Bardzo doceniam też warsztat i sposób pracy: zawsze na czas, wszystkie uwagi uwzględnione, wszystkie pytania i wątpliwości rozstrzygnięte – tak wygraną Jana Rybickiego komentuje Olga Gitkiewicz.

„Polska Stories” to unikatowy program w polskich mediach. Pierwsza edycja konkursu trwała od 28 kwietnia do 26 grudnia 2022 r. Przez osiem miesięcy finaliści pracowali nad reportażami, które następnie zostały opublikowane na łamach serwisu Weekend.Gazeta.pl. Ich teksty spotkały się z dużym zainteresowaniem internautów, którzy chętnie czytali je oraz komentowali zarówno w serwisie, jak i w mediach społecznościowych.

Weekend.Gazeta.pl to nowoczesny i atrakcyjny wizualnie serwis premium, w którym publikowane są między innymi reportaże, pogłębione wywiady, rozbudowane sylwetki. Artykuły ilustrowane są wielkoformatowymi zdjęciami. To pierwszy tego typu magazyn w polskim internecie, który wyznaczył nowe standardy pisania i pokazywania jakościowych treści na rodzimych portalach.

BIURO REKLAMY GAZETA.PL

ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

507095615

Monika Kotarska

Ekspert ds. reklamy internetowej Gazeta.pl