Obecna sytuacja na rynku motoryzacyjnym jest wyzwaniem dla wszystkich jego uczestników – ograniczona podaż i rosnące ceny pojazdów przy coraz chudszych portfelach wielu Polaków wpływają na zachowania konsumenckie. Redakcja serwisu Moto.pl wspólnie z agencją badawczą Minds & Roses po raz kolejny sprawdziła, jak warunki panujące na rynku motoryzacyjnym wpływają na decyzje zakupowe polskich kierowców, a także jakie jest ich nastawienie do elektromobilności. Przeprowadzone na grupie internautów badania prezentuje opublikowany właśnie raport.
Jakie plany zakupowe mają polscy kierowcy? Czy coraz częściej będą sięgać po samochody używane? Jakie jest ich podejście do aut elektrycznych i hybrydowych? Odpowiedzi na te i inne pytania zostały zawarte w opublikowanym właśnie raporcie stworzonym przez Moto.pl i agencję badawczą Minds & Roses. Raport przedstawia wyniki badania, które zostało przeprowadzone techniką CAWI między 29 marca a 8 kwietnia br. na ogólnopolskiej próbie kierowców.
– Pandemia spowodowała, że z jednej strony wielu z nas zaczęło uważać samochody za najbezpieczniejszy środek transportu, a z drugiej wielomiesięczny globalny lockdown wciąż utrudnia dostęp do wielu części – mówi Tomasz Korniejew, dyrektor Moto.pl. – Kierowcy, którzy chcieliby teraz kupić nowy samochód z salonu, muszą mierzyć się z problemem mocno ograniczonej dostępności poszczególnych modeli. To nierzadko zmusza ich do ustępstw w kwestii wyposażenia lub nawet do szukania aut na rynku wtórnym. Do tego dochodzi jeszcze widmo zwiększonych rat za kredyty i leasingi, co dodatkowo stawia konsumentów w niełatwej sytuacji. Postanowiliśmy przyjrzeć się zmianom, które zaszły na rynku motoryzacyjnym w ostatnich miesiącach i opisać je w naszym najnowszym raporcie.
– Ostatni rok to także coraz większa otwartość kierowców na samochody elektryczne – dodaje Michał Roszkowski, Senior Partner, Minds & Roses. – Nie tylko większość marek ma je już w swojej ofercie, ale także kierowcy postrzegają pojazdy elektryczne jako przyszłość motoryzacji, choć nie wszyscy mówią o nich z entuzjazmem. Między innymi o tych nastrojach piszemy w naszym najnowszym raporcie dotyczącym trendów motoryzacyjnych.
Raport „Moto Insight 2022” można pobrać na stronie https://newslettery.gazeta.pl/moto_insight_2022
Jego poprzednia edycja pt. „Moto Journey 2021”, która badała zachowania konsumenckie użytkowników serwisów motoryzacyjnych, jest dostępna tutaj.
Moto.pl to serwis łączący motoryzację, biznes i eko-trendy, stworzony z myślą nie tylko o fanach motoryzacji, ale także użytkownikach samochodów, którzy szukają przydatnych treści związanych z branżą moto. Moto.pl jest jednym z najpopularniejszych serwisów motoryzacyjnych w Polsce. W maju br. serwis odwiedziło 4,7 mln użytkowników, którzy wykonali w nim 12,2 mln odsłon.
***
Gazeta.pl jest w czołówce największych polskich portali internetowych, a jej serwisy należą do wiodących w swoich kategoriach tematycznych. Prezentują użytkownikom różnorodne treści, m.in. artykuły oraz autorskie materiały wideo – dostępne także poprzez aplikacje na urządzenia mobilne. Według badania Mediapanel w maju 2022 r. serwisy Grupy Agora odwiedziło 17,8 mln użytkowników (real users), którzy wykonali 582,4 mln odsłon. Wśród najczęściej wybieranych serwisów znalazły się Kobieta.Gazeta.pl, Plotek.pl, eDziecko.pl, Sport.pl, Wiadomosci.Gazeta.pl, Moto.pl i Next.Gazeta.pl.